Hejsan!
Nu kommer jag nog med en riktigt amatör fråga (skäms redan)
Jag har en 940 ftt -97 slungdiff.
Min fråga gäller vid exempelvis drivaxel byte (då denna ska svetsas fram till en torsen åker dit) Skiljer sig drivaxlarna åt på dessa? storlek, längd, antal kugg osv. Exempelvis årsmodell, 1030-1031-1041 manuell, automat osv?
Vilken bil ska bli av med axlar?
Frågan ställs i förebyggande syfte så jag kan införskaffa inför svetsningen ifall axlarna har vridit sig då bilen har effekt så ja inte står med fel axlar eller annat skojj:)
Ännu en fråga! (oh herregud nu räcker det ska han skämma ut sig mer?)
Tänkte boxa momentstaget vid samma veva och fixa lite nya bussningar, vad rekomenderas? bilen har 400-500hk och går på tvären både bana och gata (inte lika på gatan ni kan va lugna)
Tips på ett alternativ till att boxxa upp orginal? färdiga att köpa dvs, såg att bakaxeldelar hade men läste att endel lyckas köra av det osv?
Ös på med era ideèr så blir jag sanneligen lycklig:)
Ber om ursäkt att kanske min andra fråga tillhör mer "chassi" men kände mig smidig med att göra 1 tråd istället för 2, admins får flytta och göra vad ni vill så det blir bra=)
Mvh
Fredrik
Drivaxel Volvo
-
- Lite mer laddtryck
Re: Drivaxel Volvo
Samma splines på alla stela sen början av 70-talet. Alla 7 och 9 bör passa. 1030 har längre axlar men det är bara att kapa.
//MartinL
-
- Lite mer laddtryck
Re: Drivaxel Volvo
tack tack!