Fråga ang. ombyggnad av extraktorrör...

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
-TLM-
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor nov 10, 2005 8:36 am
Ort: Bromma/Sthlm

Fråga ang. ombyggnad av extraktorrör...

Inlägg av -TLM- »

Hej!
Jag har monterat en B230E motor i min Toyota Starlet. Är sugen på lite mer effekt nu och har kollat på ett extraktorrör från JT-tuning. Men för att orginalröret skulle få plats fick jag korta det typ 10cm innan 2-1 kollektorn. Höja allt lite alltså..
Hur skulle det funka på ett extraktorrör?

http://forum.lazzat.se/attachment.php?a ... ntid=12794
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Fråga ang. ombyggnad av extraktorrör...

Inlägg av Jens Gustavsson »

-TLM- skrev:Hej!
Jag har monterat en B230E motor i min Toyota Starlet. Är sugen på lite mer effekt nu och har kollat på ett extraktorrör från JT-tuning. Men för att orginalröret skulle få plats fick jag korta det typ 10cm innan 2-1 kollektorn. Höja allt lite alltså..
Hur skulle det funka på ett extraktorrör?

http://forum.lazzat.se/attachment.php?a ... ntid=12794
längden är en viktig del i hur det fungerar.

ska du få ett bra grenrör som passar i din bil blir det nog att svetsa själv(jag kan räkna ut hur det ska se ut), KL racing har flänsar, rör som är färdig bockade collektor mm att köpa på dhalhems tex.

man kan också köpa KL flänsen och ett WV orm bo som man kapar sönder och återvinner colektorer, böjar och rör.
Användarvisningsbild
-TLM-
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor nov 10, 2005 8:36 am
Ort: Bromma/Sthlm

Inlägg av -TLM- »

Tack för tipset! Då var det som jag misstänkte!
Bättre att satsa på en snikturbokonvertering isåfall!
Skriv svar