Hej!
Jag har monterat en B230E motor i min Toyota Starlet. Är sugen på lite mer effekt nu och har kollat på ett extraktorrör från JT-tuning. Men för att orginalröret skulle få plats fick jag korta det typ 10cm innan 2-1 kollektorn. Höja allt lite alltså..
Hur skulle det funka på ett extraktorrör?
http://forum.lazzat.se/attachment.php?a ... ntid=12794
Fråga ang. ombyggnad av extraktorrör...
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fråga ang. ombyggnad av extraktorrör...
längden är en viktig del i hur det fungerar.-TLM- skrev:Hej!
Jag har monterat en B230E motor i min Toyota Starlet. Är sugen på lite mer effekt nu och har kollat på ett extraktorrör från JT-tuning. Men för att orginalröret skulle få plats fick jag korta det typ 10cm innan 2-1 kollektorn. Höja allt lite alltså..
Hur skulle det funka på ett extraktorrör?
http://forum.lazzat.se/attachment.php?a ... ntid=12794
ska du få ett bra grenrör som passar i din bil blir det nog att svetsa själv(jag kan räkna ut hur det ska se ut), KL racing har flänsar, rör som är färdig bockade collektor mm att köpa på dhalhems tex.
man kan också köpa KL flänsen och ett WV orm bo som man kapar sönder och återvinner colektorer, böjar och rör.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/