Tätningsmedel främre överfall kamaxel Volvo 8V
-
- Ganska mycket laddtryck
Tätningsmedel främre överfall kamaxel Volvo 8V
Hej!
Vad ska man ha för tätningsmedel på främre överfallet till kamaxeln mot topplocket på Volvo 8V?
Hittade art.nr från en gammal Volvo handbok, 281145 men det finns inte kvar att köpa på Volvo.
Daniel
Vad ska man ha för tätningsmedel på främre överfallet till kamaxeln mot topplocket på Volvo 8V?
Hittade art.nr från en gammal Volvo handbok, 281145 men det finns inte kvar att köpa på Volvo.
Daniel
Re: Tätningsmedel främre överfall kamaxel Volvo 8V
Hej. Själv har jag kört med svart permatex. Men vad som helst som håller lite olja bör väl duga. Kleta inte på för mycket bara.
//MartinL
- Robert Markström
- Forumsberoende
Antingen volvos rosa klet som man limmar vitmotorerna med eller Permatex.
Är dock först på senare tid jag har börjat limma dom, har inte gjort det tidigare
& det har hållt tätt, bara varit noga med att rengjöra ytorna.
Är dock först på senare tid jag har börjat limma dom, har inte gjort det tidigare
& det har hållt tätt, bara varit noga med att rengjöra ytorna.

16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
Okej då kör jag med permatex
Daniel

Daniel
-
- Forumsberoende
Nu är jag inte med riktigt här? vad pratar vi om, främre kamöverfallet? Där packboxen sitter? Vad limmar ni? 

Tommy Landholm
Gissar att dom limmar ytan mellan överfall och topp. Något som jag aldrig tänkt på. Jag har aldrig sett att det varit limmat där heller.
Japp. Tjena dsimila, förresten, hälsningar från andra sidan potten.
Som jag skrev så skall man vara noggrann med att inte kleta på för mycket så överfallet blir snett.
Egentligen har jag inte heller alltid kört med lim där. Det var när jag började tvivla på tätheten mellan topp / överfall och ventillock som jag passade på att kleta in lite under överfallet också.
Dock förstod jag på första inlägget att det faktiskt ska sitta nånting där, åtminstone på vissa modeller...?
Som jag skrev så skall man vara noggrann med att inte kleta på för mycket så överfallet blir snett.
Egentligen har jag inte heller alltid kört med lim där. Det var när jag började tvivla på tätheten mellan topp / överfall och ventillock som jag passade på att kleta in lite under överfallet också.
Dock förstod jag på första inlägget att det faktiskt ska sitta nånting där, åtminstone på vissa modeller...?
//MartinL
-
Här är instruktion från Volvos handbok.

Daniel
Daniel
Aha! E de du? Hälsning.
Så himla många sådana toppar jag har satt ihop under årens lopp och jag har aldrig använt nåt tätningsmedel där!!
Tvättar visserligen toppen utan överfall och överfallen för sig så det är alltid rent när man monterar ihop...
Men det förklarar varför där alltid är brunt äckligt klet på utsidan av toppen där...hade jag ingen aning om tidigare. Tack för det
Tvättar visserligen toppen utan överfall och överfallen för sig så det är alltid rent när man monterar ihop...

Men det förklarar varför där alltid är brunt äckligt klet på utsidan av toppen där...hade jag ingen aning om tidigare. Tack för det

//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
-
- Forumsberoende
Då är vi två då Pacman. Minst skulle jag tro.. ;p
Tommy Landholm