Da originalstyrningen på motorn er slut funderar jag lite på at handla et programmerbart sprut til min Nissan Cherry Gtt. Hur mycket kostar et sånt som styrer soppa og tänding (for turbobruk)? Hva anbefales? Hva behöver jag? Kan jag bruke originalspridarna og fordelar?
Har läst lite her på forumet, og det virker som både MS OG VEMS krever mycket electronik-erfarenhet - som jag inte har..
Jo haltec ska vara ett realetivt "lätt" insprut, men det beror nog mest på att det e komplett och det finns instruktions bok på svenska.
Men det kosta nog 15lök, så det e mkt billigar med ett vems för 6-7 tusen eller ett MS för 2-3 tusen.
Jag har själv ett vems och jag tycker det inte är så jätte kompliserat som jag trode, kan även till lägga att jag inte e någon hejare på elektronik.
jag menade att det e lätt instalerat för det e så gott som komplett å det e med svensk bruksamvisning.
Men hur det e med mappandet vet jag inte något om, har aldrig sett det programet.
Melkutt skrev:jag menade att det e lätt instalerat för det e så gott som komplett å det e med svensk bruksamvisning.
Men hur det e med mappandet vet jag inte något om, har aldrig sett det programet.
programet är mycket lättförståt utan massa extra finesser man liks inte förstår sig på.
man väljer Ms öppning tid på spridaren på varje 500rpm och på olika laddtryck på en stapeldigrams liknande mapp (halltec patent) går att ladda hem program på MRM s hemsida tror jag.
jo det går både med MS och VEMS, men om MS ska klara det så behövs ett tändsystem från en 90-tals ford.
Dom systemena heter Edis.
VEMS klara tändning utan något annat system..