Har stött på problem igen med min triggersetup. Hade tidigare svängningar i givarhållaren precis vid varvstopp som jag fick bort efter att ha förstärkt hållaren. Men nu verkar det ha kommit tillbaks igen. Varvtalet är höjt ca 500rpm sen förra säsongen p.g.a. andra kammar. Varvstopp ligger nu på 7800rpm med 200rpm range. Vi provade sätta varvstopp på 8300rpm med range på 200rpm tidigare i år men då klagade nirat på missing tooth vid varvstopp, där av sänkte vi till 7800rpm.

Felet kommer alltid fram när jag värmer däck i 2:an, speciellt om man går av/på gasen snabbt och närmar sig 8000rpm. Dock har jag aldrig träffat varvstoppet utan det är precis innan den ballar ur.
Kan det vara så att givaren eller sprutet inte hinner med? Triggerhjulet är ganska litet så vet inte om det kan begränsa?
Hade varit kul med lite åsikter och erfarenheter om detta.

Bild på givare och triggerhjul.
