Normalt sett behöver jag inte fråga om saker o ting (Allt för ofta iallafall) Detta för att jag är bäst i världen

Men det här problemet går jag bet på..
Volvo amazon med orginal skivor och bromsok fram och orginal trummor bak.
Volvo 240 huvudbromscylinder
Bytt slangar, främre ok samt i bakänden allt utom trummorna (cylindrar bromsband och vajrar är splirrans nya)
Likförbannat fungerar inte bromsarna som dom ska, Och det är väl i princip enda hindret innan besiktning nu..
Kan stampa på pedalen ett gäng gånger och det känns helt okej, men efterhand som man bromsar så börjar dom kärva för att till slut låsa bromsarna helt o hållet!
Det enda som hjälper i det fallet är att antingen öppna en luftnippel eller att lossa rören direkt på huvudcylindern.. Då släpps övertrycket ut och bromsarna släpper!
Min stackars överarbetade hjärna säger mig att huvudcylindern är kass.. Men nu har jag testat med en splirrans ny sådan, och felet kvarstår.
Utgången närmast torpeden är nu kopplad till bakbromsarna och den främre kopplad till frambromsarna (Läste mig till att det var så det skulle va) Men har testat o koppla tvärtom utan förbättring

Ge mig tips och ideer på hur man kan åtgärda det här bekymret, SNÄLLA! Innan jag skrotar bilfan i ren desperation