
Har en tvåliters c20ne tvärställd opelspis, vet inte jättemycket om maskin då jag köpte den klar. Är en gammal grupp h rallymotor, byggd -97 och renoverad (får jag hoppas) ett par gånger sen dess.
I stora drag (enligt uppgift av tidigare ägare):
Venolia kolvar
XE stakar (?)
weber 45
Topp portad och märkt "din rallyboutiqe"
Kents cam AST 16 (spec insaxat nedan)
Applications Competition
Power Band 3000-7000
Cam Lift(mm) 6.98mm Inlet /Exhaust
Valve Lift(mm) 11.80mm Inlet/Exhaust
Duration 312 Deg Inlet/Exhaust
Timing 52/80 80/52
Full Lift Inlet 104 Deg ATDC
VC (mm) 0.00mm Inlet/Exhaust
Växellåda har i sommar varit en standard F16 med svetsad diff, ska försöka få i en bättre låda till nästa år med bättre stegning och utväxling, förhoppningsvis även en riktig diff.
Bromsad i våras hos mattias i sävar till 165hk på naven vid 6400 nånting varv.
Varvstopp på 6500 i nuläget (std 18E tändning)
Vet ej kompförhållande, ej heller längd och dimension på extraktorröret men det är ett 4-2-1 (betydligt grövre än org c20xe)
Det var faktan jag kan leverera på rak arm, var börjar jag leta mer effekt? Rätt dyrt att få upp volymen på dessa, 20-25k för 150cc kändes saftigt för enems kit.
Är ett förgasarbyte till 48 istället för 45 lönlöst utan större förändringar i övrigt?
Tips på annan kamaxel?
Hoppas på lite idéer från lite mer erfarna
