Har startat bilen och när jag trycker ur den fullt och kommer upp till 0.5-0.7bar bluddrar bilen å blir slö.
Tändningen är inte inställd så jag antar att det är det som är felet.
Provade att ställa den manuellt medans bilen gick och fick då en hyffsat fin tomgång men kommer man upp i höga varv bluddrar den.
Hur mycket laddar T25:an orginal?, är från 200sx
Tänkte max ladda 0.7bar men hoppas inte snurran stiger över det.
Ska tändfördelaren stummas vid nåt spec grad antal? vad är grad antalet orginal?
Blir motorn mkt varvvilligare efter en sådan snikkonvertering?, varvmätarn visar ruskigt högt...
Vad ska jag har för tändstift? har orginal nu och de visar att jag har en bra blandning
Många frågor.. så behöver tips.
Bilens spec:
240 -83
orginal b23:a med dubbla topppackningar
Garet T25 snurra
At pump
Trycktätad förgasare med 2.5mm nålventil och ca 5mm slipad nål
bluddrar, fel på tändningen? 240 snikbygge
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: bluddrar, fel på tändningen? 240 snikbygge
det är antingen fel på tändningen eller så är det läckage mot flottörhuset eller för dåligt bränslesystem (pump)
provtryck och byt brytarspetsar, tändspole, nya tändkablar, rotor, fördelarlock, stift (0.4mm) mm
du kanse också behöver slipa nålen lite längre upp.
hör av dig när du testat detta!
provtryck och byt brytarspetsar, tändspole, nya tändkablar, rotor, fördelarlock, stift (0.4mm) mm
du kanse också behöver slipa nålen lite längre upp.
hör av dig när du testat detta!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
1 Vid vilka tillfällen behövs stum fördelare?
2 Räcker mitt tändsystem för turbo bygge?
3 Vad kan du anta för gradantal jag ska ha? Läste att för varje hekto laddtryck kunde man minska 1grad, dock så var min fördelare vriden helt åt ena hållet.
4 Vad är det för gradantal org.?
5 Ska motorn varva lika mycket som orginal? min varvräknare visar mycket!
Ursäkta alla dumma frågor, vill ha igång skiten!
Sen tycker jag att min At pump ska räcka annars blir jag ledsen
köpte den ny på volvo för 1100kr
Några andra tips? Vill ha igång skiten nu!!
Mvh
2 Räcker mitt tändsystem för turbo bygge?
3 Vad kan du anta för gradantal jag ska ha? Läste att för varje hekto laddtryck kunde man minska 1grad, dock så var min fördelare vriden helt åt ena hållet.
4 Vad är det för gradantal org.?
5 Ska motorn varva lika mycket som orginal? min varvräknare visar mycket!
Ursäkta alla dumma frågor, vill ha igång skiten!
Sen tycker jag att min At pump ska räcka annars blir jag ledsen


Några andra tips? Vill ha igång skiten nu!!

Mvh
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
3 den får inte bli mer än ca 30grader vid 0.7bar
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/