bluddrar, fel på tändningen? 240 snikbygge
Postat: tis jun 13, 2006 2:29 pm
Har startat bilen och när jag trycker ur den fullt och kommer upp till 0.5-0.7bar bluddrar bilen å blir slö.
Tändningen är inte inställd så jag antar att det är det som är felet.
Provade att ställa den manuellt medans bilen gick och fick då en hyffsat fin tomgång men kommer man upp i höga varv bluddrar den.
Hur mycket laddar T25:an orginal?, är från 200sx
Tänkte max ladda 0.7bar men hoppas inte snurran stiger över det.
Ska tändfördelaren stummas vid nåt spec grad antal? vad är grad antalet orginal?
Blir motorn mkt varvvilligare efter en sådan snikkonvertering?, varvmätarn visar ruskigt högt...
Vad ska jag har för tändstift? har orginal nu och de visar att jag har en bra blandning
Många frågor.. så behöver tips.
Bilens spec:
240 -83
orginal b23:a med dubbla topppackningar
Garet T25 snurra
At pump
Trycktätad förgasare med 2.5mm nålventil och ca 5mm slipad nål
Tändningen är inte inställd så jag antar att det är det som är felet.
Provade att ställa den manuellt medans bilen gick och fick då en hyffsat fin tomgång men kommer man upp i höga varv bluddrar den.
Hur mycket laddar T25:an orginal?, är från 200sx
Tänkte max ladda 0.7bar men hoppas inte snurran stiger över det.
Ska tändfördelaren stummas vid nåt spec grad antal? vad är grad antalet orginal?
Blir motorn mkt varvvilligare efter en sådan snikkonvertering?, varvmätarn visar ruskigt högt...
Vad ska jag har för tändstift? har orginal nu och de visar att jag har en bra blandning
Många frågor.. så behöver tips.
Bilens spec:
240 -83
orginal b23:a med dubbla topppackningar
Garet T25 snurra
At pump
Trycktätad förgasare med 2.5mm nålventil och ca 5mm slipad nål