Men det såg jag till att sätta stopp för efter hon ägt bilen i ca ett år

Med en sunkig turboanläggning ihop stressad under 3veckor och för 4000kr så sköt jag motorn två somrar i rad. Det va väl ingen dundersucce direkt.

Förra sommarn så bestämde jag mig för att bygga nåt seriöst på gsin för att försöka gottgöra för dom tidigare fiaskona.
Recept:
*Lätt portad topp med enem kammar (fortfarande alltså)
*Cometic mls topp packning
*Smidda std kolvar, svarvade.
*Std stakar och vev
*wild cat spjällhus x4
*4st bosch 200cc spridare + 4st spridare på 560cc från en evo femma.
*Special insprutning deluxe by Pelle W
*msd 6al "stum" tändning
*holset hx35
*50mm wg hks kopia
*rostfritt grenrör, 44mm rör.
*3.5tums avgasrör med en 3tums ljuddämpare längst bak
*Nerkapad merca lastbils ic med egna gavlar.
*Sachs 618 tryckplatta med std lamell.
*mh muscle 235 60 14
m.m.
Tidsoptimist som man är så planerade jag att ha bilen färdig till edps (besiktad och allt) och att Erika skulle köra den...kan ju säga att jag va ute och mappade bilen till klockan 3 på natten innan edps, obesiktad.
Tyvärr så fungerade insprutningen (som man nog kan säga inte är helt fri från barnsjukdomar ännu) inte riktigt perfekt och jag fick nöja mig med 0.8 bar ladd. Som grädde på moset så visade det sig att 2an och 3ans synkringar va ganska färdiga.
Men bilen gick ju iaf, erika ville tyvärr inte köra då hon inte ens hade provkört bilen då vi började rulla mot långnäs.
Väl framme så kom jag på att jag glömt balansera mh hjulen och dom ordentligt osynkade spjällhusen gjorde att jag fick en mysig, avstressande tomgång på sisådär 2500varv

Bilen kördes med 0.8bar och löjliga 15graders tändning på ett par 205 40 17 i äkta bakelit och med en vxllåda som knappt gick att få i 2an och 3an med.
Jag lyckades som bäst köra 13.7 177km/h med 2.5 i 60fot.
Knappast imponerande men jag känner mig ändå rätt nöjd med tanke på att ingenting riktigt stämde.
Målet är att åka 200 i slutfart med den gamla grävlingen, och om jag har bättre ordning på prylarna till nästa gång så tror inte att det är helt omöjligt.