Jag står i begrepp att värma en rotor som ska sättas dit på en axel med diameter 34 mm. Jag tänkte även limma med Loctite 648 cylindrisk fastsättning.
Om jag fördelar limmet på axeln och värmer rotorn, hur mycket kan jag värma rotorn utan att förstöra Loctiten när jag släpper ihop bitarna?
Nån som har en bra rekommendation på vilka toleranser som är praktiska att hanskas med? Att få till det så tight som det bara går och kanske även krymppassning skulle kännas bra men kanske inte är riktigt nödvändigt egentligen. Skulle jag värma till en tempdiff på 100 grader så kan jag teoretiskt ha 4 hundradelar tightare hål än axeln (räknat på stål, men detta är gjutjärn i rotorn, stål i axeln! Skillnad?). Men i praktiken vill jag väl även ha lite glapp för att hinna få ihop bitarna så det inte nyper halvvägs.
Tycker ni att jag ska lägga båda på 34,00 + värma rotorn så jag får typ 4 hundringar i spel (vill inte skrapa av allt lim när man sätter ihop det) och dänga ihop det eller är det bara fegt att inte köra nån hundring i krymp?

Loctite 648 ska klara upp till 0,15 mm spel i förbandet och ändå klara mer än 25 N/mm² i skjuvkraft. Arean i detta förband är ca 5300 mm² (50 mm längd på hålet) och med radie på 17 mm till axelcentrum så landar det på över 2200 Nm i vrid!

Jag vill inte göra bort mig då jag bara har en chans på mig att få i hop det...
/David