Motorn är vanlig standard 350 med järntoppar, inga konstigheter. Kör med MaxxECU-sprut.
Cylindrarna är ihopkopplade på följande sätt:
1-6,8-5,4-7,3-2 (tändföljd; 1-8-4-3-6-5-7-2)
Jag lyckas bara få den att tända korrekt på "1:a stiftet" i slingan när jag kollar med tändlampan, alltså de 4 stiften/cylindrarna som är kopplade till positiva sidan på tändspolarna.
De andra burkarna som är kopplade på negativa sidan av spolen tänder bara sporadiskt, i bästa fall varannan gång (avgastakten tänker jag ??)
Följande har jag provat...
Bytt & flyttat runt tändkablar/stift/hattar utan nån förändring.
Testat olika stift avstörda/ej avstörda kallare/varmare olika fabrikat osv...
Ändrat gapen på stiften.
Laborerat med jordningen mellan topparna för att säkerställa bra jordning.
Provat med annan variant av waste-spolar.
Någon som kört wasted spark på en V8 och fått det att lira eller är det separata spolar som gäller ??
Ska det vara så jävla kinkigt få det funka??

/MVH Micke