Det är alltså en -84:as 245 Turbo.
Här har vi då åbäket, Inte så snygg men det är det som är meningen:D

Å här har vi blocket just efter att jag hade plockat ut den och tvättat den lite grovt med högtryckarn. (dålig bild)

Det var så att ett Vevstakslager hade gett upp, å snurrat med så lagrena låg omlott på varandra

Så ja åkte på att byta vevaxel och en vevstake.
Köpte förgasare! För i övrigt 142Tixer:s gamla


Motorn någotsånär ihopplockad.

I bilen!

Det är ett någolunda "seriöst" snik projekt, men hoppas på att få lite åka i den iaf

Motorsetupen ser ut såhär:
*B21ET Block, Nya vevlager.
*Portad 405 topp med urtagna förbränningsrum.(lååg komp med ET kolvarna)
*Dubbla Dellorto 40.
*Sugmotor grenrör med Adapterrör.
*Extern Wastegate 46mm HKS kopia. (Beställd

*K-kam
*En gammal Schwitzer Turbo med 50mm /55mm,tror ja de va(Ska också bytas när pengar kommer in)
*En väldigt liten IC från en Bmw 525Tds (ska uppdateras när pengar kommer in)
Framtida uppdateringar:
1. Dumpventil
2. Större IC
3. 4-puck Sinter lamell + 900 turbo tryckplatta.
4. Hx35 eller H40 Turbo
Bilder från bygget av Adapterröret:

Har man inte sillräckligt skarpa böjar så får man bygga om!

Första delen klar!

Blev en liten"ryssböj" men det är nog inte såå grovt brott mot flödeslagarna


Här har vi då Turbon.

Återkommer när jag gjort mer!
//Mogge