2xSu luftfilter fråga

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Kontakt:

2xSu luftfilter fråga

Inlägg av chellquist »

Kan detta vara ett luftfilter från ett Volvo dubbel SU insug ?
Bild
Går sånt där å få tag i mao satt det orginal på nån volvo så man kan leta på mekonomen :?: :roll:

Tror att det kan passa på min weber dcd28/36 som jag saknar luftrenare till. Letar nått runt filter på ca 15cm diameter och endast 4 cm högt
/c
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Det ser ut att vara till en Stromberg och ser då mycket skitigt ut och det är inte mycke att göra om till en DCD
Lången
Forumsberoende

Inlägg av Lången »

Japp..d där är ett filter från en SU...nej går inte få tag på hos mekonomen. Hmm...visst det går säkert att bygga om så det passar din förgasare...frågn är om det blir så bra?
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Ok inte mekonomen alltså. Såg att det fanns på misab till dcd men 600kr går ju bort. Ska bara ta mej genom besiktningen med denna motor. 8)

Har idag ett ner klippt saab filter mellan 2 plattor men det rapplar så jag tyckte att su filtret såg stadigare ut.

Vart hittar men billiga su filter :?:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Kg trimning har nått pipercrossfilter till su med fullradietratt.. (Vet inte pris)

Fast ja svarvade egna fästen i aluminium för ett stort onfilter till varge.. 8)

Det var aldrig något problem besikta med dubbla su för mej iaf..
Co:n var heller inget problem.. :)

De ända problemet var ja bara hade 10 volt i batteriet så tutan värgra funkaa.. Hade "glömt" laddabeln från generatorn, nen låg så snyggt upplagt så hade inte sett den.. :oops:

chellquist skrev:Ok inte mekonomen alltså. Såg att det fanns på misab till dcd men 600kr går ju bort. Ska bara ta mej genom besiktningen med denna motor. 8)

Har idag ett ner klippt saab filter mellan 2 plattor men det rapplar så jag tyckte att su filtret såg stadigare ut.

Vart hittar men billiga su filter :?:
Bengan
För mycket laddtryck

Inlägg av Bengan »

cvi-automotive.se har både dom med 2 och 3-hålsanslutning.. dock verkar sidan inte uppe när de har semester :(
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
Janne A
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Janne A »

http://www.vp-autoparts.com
Bör ha dessa också.
Skriv svar