Man kan sätta wastegaten precis hur man vill men om man sätter den så som du är inne på nu så "fördärvar" man möjligheterna till ett brett register på motorn.
Den bästa totala prestandan får du om du försöker följa de givna regler som finns för gasströmning in i avgashuset och möjlighet att ta tillvara pulsenergin.
Att det finns turbofirmor som gjuter hus med "felaktigt" utseende bevisar inte att det är bra och om du tittar på exempelvis Borg Warner EFR så har de försökt följa det "rätta" sättet på sina hus med integrerad W/G.

Som det ser ut på din bild så har du ingen platsbrist för att ansluta så här, det går ju även att förlänga rören till ventilen så att den hamnar åt den placering till som du önskar.
Kadett4WD har en poäng med att sätta i "ytterböj", det kan förlåtas att göra så om man ska ha väldigt låga laddtryck. Kan nämligen bli problem att få laddtrycket "tillräckligt lågt" vid vissa installationer annars. Det är mer skadligt för turbons funktion att sätta i ytterböj av huset och det blir värre ju längre åt "ditt" håll man sätter den (längre fram/in i "snäckan"). På grenrör har man ju helt andra möjligheter att placera i ytterböj, då utan att störa gasströmmen in i turbon.
Du borde berätta mer om alla data på bygget och turbon, då kan alla ge dig mer exakta råd.