Om luftnipplarna inte ryker av... Annars löser svetstången det mesta om den får plats.
Första omgången wd40 klar. Lär bli många innan jag vågar skruva.
Är det tum eller mm på bilen. Troligtvis bägge delar

.
Jag får prova mig fram så det glappar minimal på nipplarna.
Handbromsen har nått som liknar en hammare. På andra sidan hävarmen.
Känns onödig. Det verka som den krockat med ett feldragigt bromsrör.
Kanske kommit i kläm och hindrat hävarmen.
Visst är det kul med alla om och men och kanske när man skall laga bromsar grrrr.
Handbromsen tar väldigt långt upp. Men vajrarna känns inte så slappa.
Hävarmen rör sig tämligen omgående. Så helst vill jag hitta insexskruven i oket.
Som justerar detta. Men det blir nog enklare att spänna vajrarna mitt under bilen.
https://www.thirdgen.org/forums/attachm ... er2web.jpg
Här är insexskruven som justerar handbromsen. Ser lätt ut på bilden.
Men i verkligheten sitter den skymd bakom grrr.
Edit: Ovan är inte det jag har på min bil! På min bil sitter hanbromsaxlen i centrum på broms kolven.

Och här hammaren jag skriver om. Ovanför den vita u-böjen. Fungerar den som motvikt?
Så att hävarmen går tillbaka? Känns mycket svagare än en rejäl fjäder.
Hammaren är brunaktig, och har en rund försänkning.

Så här skall det se ut mitt under bilen. Blir nog lättare att justera rörelsereserven här.
https://www.youtube.com/watch?v=d2gj7LnyLR0
Här syns hävarm och hammare/motvikt 5 sek in i filmen.
Om hävarmen sitter på splines, borde man kunna flytta ett hack.
Jag vill helst veta innan jag skruvar.
Var hittar man en sprängskiss på oket?