Motorn är en V8 med 8st LS spolar och individuella spjäll.
Vad jag hitills lyckats klura ut att jag behöver är följande:
Lambdasond (smal eller bred, lika många kablar ändå) - 4 kablar
TPS - 3 kablar Behöver jag en eller två?
Tändspolar, 16st kablar till boxen, 8st till ett relä? 8st till jordpunkt på motorn.
Hallgivare (kam läge) - 3 kablar
Trigger (missing tooth) - 2 kablar
Lufttemp givare (IAT) - 2 kablar
MAP sensor - 3 kablar
Vattentemp - 2 kablar
Spridare - tot 16 kablar
Vad har jag missat? Är det något mer som vore Bra att ha men som jag inte listat och inte är ett "krav"?
Utöver detta kommer jag köra en "Check engine light", bränslepumps relän, kylfläkts relä (för att slippa separat givare för detta, kommer även ha en tvångs-körnings brytare) samt varvräknare från ECU'n. Sen hade jag en tanke om att förbereda för NO2 om man av någon anledning som jag idag inte kan motivera skulle komma på det... Vad jag förstått har en del sprut en funktion som möjliggör att endast låta systemet vara operativt inom ett visst varvtalsområde.
Av alla dessa kablar sen har jag för mig att man vill separera en del från övriga, jag vet att jag läst någon guide om det men kan inte komma på var... Kan det ha varit triger signalerna man vill ha i en egen fläta och egen kontakt för att inte störa dom? Eller var det +12v till spolarna för att inte dom strömmarna ska störa annat?
Elsystemet i övrigt kommer bygga supp med delade jord och plus anslutningar för olika saker. Alla sensorer till motorn får t ex en egen jordpunkt separerad från övriga. All +12v för styrningar etc samma sak. Förbrukare får också egen jord/plus punkt för att minimera risken för störande strömmar. Jag planerar att handla in relän, busbars, kontakter etc snart så det är därför jag vill bena ut hela elsystemet först, jag har inte slutgiltigt bestämt vilket styrsystem jag kommer använda..