m30 kamaxelproblem,(PROBLEM HITTA, NU LÖSNING)
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Alla ventiler verkar raka och absolut täta legat med tröd i 10 min per kanal! inte en droppe utanför..
Ska göra ventilurtag på plats tänkte jag, har en kille som ska kapa en bit topp åt mig som jigg åt fräsningen
Ska göra ventilurtag på plats tänkte jag, har en kille som ska kapa en bit topp åt mig som jigg åt fräsningen
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Spelar inte så stor roll hur mycket maxlyftet är. Det är Vid TDC, strax före och strax efter som det är kritiskt.paran0id skrev:Inte så att du måste göra ventilurtag i kolvarna då?
Har för mig att original-kammen lyfter ~10.2-10.3 eller liknande.
Kolla på PPF, garanterat någon där som vet med säkerhet
Det var inte bara så att kammen stod en kugg fel?
Mats
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Motorn är deluxe noga ihopslagen av mig och en motorgubbe som hållt på för länge (40 bast minst).. och den går jättefint annars!
Problemet löst nu iallafall
Problemet löst nu iallafall
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Ofcourse! 41mm på avgas och 49.2 på insug! största jag kunde frambringa en sen lördagkväll Cheva ventiler
Är svinnöjd själv, blev riktigt fina urtag! ska putsa lite med smärgelduk och sen dunka ihop maskinen igen.
Är svinnöjd själv, blev riktigt fina urtag! ska putsa lite med smärgelduk och sen dunka ihop maskinen igen.
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Det är rätt smart å köra fräsningen utan toppackningen på plats eftersom verktyget då kommer lite offset mot där ventilen sen ligger
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Hehe sant sant, men iom att ventilerna på insug enbart snuddat kolven borde detta funka ypperligt!
Hade egentligen varit enuff med en dremel och nån minut puts per kolv.. men detta känns bättre
Hade egentligen varit enuff med en dremel och nån minut puts per kolv.. men detta känns bättre
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Haha så är det ju! är glad som fan att jag inte krokade ventiler eller liknande.. ! imorgon beställs en packning och sen smetar jag ihop maskinen igen.Gustav skrev:Snyggt!
Vad har vi lärt oss då?
Alltid kolla frigången när man sätter trimkamaxel i en motor!
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: m30 kamaxelproblem,(PROBLEM HITTA, NU LÖSNING)
Lyfter en gammal tråd, hoppas det är ok.
Så man behöver göra ventilurtag om man kör M106 botten och B35 topp samt trimkam?
Så man behöver göra ventilurtag om man kör M106 botten och B35 topp samt trimkam?
BMW E24 635 CSi (m106)
BMW E3 3.0Si
BMW E34 M5
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
BMW E3 3.0Si
BMW E34 M5
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
- dgyldmark
- Forumsberoende
- Inlägg: 765
- Blev medlem: mån jan 10, 2005 12:22 am
- Ort: Bräkne-Hoby Tele:0723508328 Namn:Dan Gyldmark
Re: m30 kamaxelproblem,(PROBLEM HITTA, NU LÖSNING)
fantastiskt & brutalt!