2002-73 Tix : The end.. såld helt enkelt
Skönt att vara igång med lite uppfräschning , få slå bilbytar tankarna ur världen.
Jag hade en kompis som inte är ngn skruvarfantast på garagevisning i går och jag såg på hans blick att han nog funderade på att ringa akutpysk
efter att jag visat upp bygget
Tur man är olika, jag måste väl lägga upp den obligatoriska bilden på underredsmassa är kul NOT! men mkt lite rost hittad och det är skönt.

påbörjat iaf.
Det har ramlat in lite mer paket oxå, en bur från Finess (Grupp E)
blir vuxenlego äv detta.

skuff från RP

blev tyvärr lite strul så de hade missat lite men det löser sig absolut.
Vad som var mkt mer irriterande var däremot att nötterna på bussgods
lyckas klistra sin fraktsedel rakt på den obehandlade ytan så limmet på plastfickan "gift sig" med underlaget...

sitter som fa... och när jag ringde upp dem så tyckte de väl mest att man fick skylla sig själv när man skickar oemballerat gods, fast det gick att sätta nästan var som helst annars.
Har suttit med aceton ngn timme nu men det sitter som bara den.
Tjippar även in ett par bilder på bruksbilen bara för att, jag gillar den skarpt 2010 Golf R 270hk 4hjulsdrift dsg, kul bil helt klart.

sommarskrud på.

och så vinterrustad..
Sen en övrig fråga, finns det ngn i umeå området som kan bredda plåtfälgar till vettigt pris? Gårdagens provmätning med de nya framskärmarna och diverse fälgtyper +spacers visade att på det glada 70:talet så åkte man med skottkärre hjul i racing
typ 13-14"? då mina 16" hartge tar i främre hjulhus kanten med rätt bromsar på och spacers. Så det blir nog 15" plåtisar istället misstänker jag och jag måste bredda bakfälgarna ca 2 tum ser det ut som i nuläget.
Dock så är det en bra bit bort i tid men lika bra att lägga till på att göra listan.
Erik
Jag hade en kompis som inte är ngn skruvarfantast på garagevisning i går och jag såg på hans blick att han nog funderade på att ringa akutpysk
efter att jag visat upp bygget

Tur man är olika, jag måste väl lägga upp den obligatoriska bilden på underredsmassa är kul NOT! men mkt lite rost hittad och det är skönt.

påbörjat iaf.
Det har ramlat in lite mer paket oxå, en bur från Finess (Grupp E)
blir vuxenlego äv detta.

skuff från RP

blev tyvärr lite strul så de hade missat lite men det löser sig absolut.
Vad som var mkt mer irriterande var däremot att nötterna på bussgods
lyckas klistra sin fraktsedel rakt på den obehandlade ytan så limmet på plastfickan "gift sig" med underlaget...

sitter som fa... och när jag ringde upp dem så tyckte de väl mest att man fick skylla sig själv när man skickar oemballerat gods, fast det gick att sätta nästan var som helst annars.
Har suttit med aceton ngn timme nu men det sitter som bara den.
Tjippar även in ett par bilder på bruksbilen bara för att, jag gillar den skarpt 2010 Golf R 270hk 4hjulsdrift dsg, kul bil helt klart.

sommarskrud på.

och så vinterrustad..
Sen en övrig fråga, finns det ngn i umeå området som kan bredda plåtfälgar till vettigt pris? Gårdagens provmätning med de nya framskärmarna och diverse fälgtyper +spacers visade att på det glada 70:talet så åkte man med skottkärre hjul i racing

Dock så är det en bra bit bort i tid men lika bra att lägga till på att göra listan.
Erik
- chellquist
- Forumsberoende
- Kontakt:
Svårartad ironi kanske inte funkar så bra på forum hehe.chellquist skrev:Jo det är samma bil

BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
Upp som en sol och ner som en pannkaka, hur man kunnat vara så naiv att man trodde att man klarat sig undan på en 27 år gammal bil.
Baxaxel infästningar på båda sidor plus en del är bara sopor, ett under att den satt kvar över huvudtaget
.
Nu får jag se om och det ska gå att rädda det här, det roliga var att det inte syntes ett smack tills man plockat ut allt och hackat bort div alsfaltmattor och krafs.. Fy fan så trist det blev nu, men men får väl börja med att plocka ner hela bakvagnen och se hur illa det är.
Bilder kommer...
Baxaxel infästningar på båda sidor plus en del är bara sopor, ett under att den satt kvar över huvudtaget

Nu får jag se om och det ska gå att rädda det här, det roliga var att det inte syntes ett smack tills man plockat ut allt och hackat bort div alsfaltmattor och krafs.. Fy fan så trist det blev nu, men men får väl börja med att plocka ner hela bakvagnen och se hur illa det är.
Bilder kommer...
Var ju tvungen att gå igenom denna tråd lite nu när du vill ha hjälp.
Och man blev ju inte avis när man får se bruksbilen.
Åker själv MKV R32 som bruksbil.
Bara tjoa till om du behöver några bitar laserskurna i lite tunnare material. Då kan jag fixa det. Mest i rotfritt men det fungerar att svetsa in i karossen det oxå.
Och man blev ju inte avis när man får se bruksbilen.
Åker själv MKV R32 som bruksbil.
Bara tjoa till om du behöver några bitar laserskurna i lite tunnare material. Då kan jag fixa det. Mest i rotfritt men det fungerar att svetsa in i karossen det oxå.
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
De finns bitar att köpa på 02-Depån för bakaxelinfästningen. Har själv en upprostad infästning, dock bara på en sida och kanske inte lika illa däran som dina. Men innan du kapar bort någon så kryssmät mot några fast punkter och kanske t.o.m göra ett vinkeljärn av något som kan hålla fast infästningsbultarna för bakvagnen så du inte behöver mäta så mycket senare när du lagat upp de hela.
http://www.02-depan.se/
// N.
http://www.02-depan.se/
// N.
Japp jag såg att 02depån hade de Nicke och ska höra med dem idag.
Jo mätande blir det mkt av innan kapning, ska bara försöka se hur jäkla illa det ser ut i de inre balkarna om det finns ngt kvar att rädda där överhuvudtaget.
Alternativet känns som att att kapa bort rubbet och göra en helt ny bakvagn modell backhalfing typ P.Mäkis 02:a, men det vete tusan om jag klarar av ett sånt stort jobb
Jag kan ju inte direkt påstå att man är ngn picasso med migsvetsen direkt
Men iförsta hand så blir det nog ett räddningsaktionsförsök är ju långt till sommaren så det får bli en närmare analys av skadeläget först.
Men jag måste ju erkänna att jag började i fel ände med att köpa på sig div.bra att ha prylar. då det nog kommer att gå en del slantar att laga upp skiten och jag vill inte börja sälja bort några bra att ha grejor för att laga rost.
Men som sagt bilder på eländet kommer ska bara få med mig kameran så jag kan få en second opinion.
Jag hör av mig till dig smurfen om jag behöver ngt tack för hjälpen.
// Erik
Jo mätande blir det mkt av innan kapning, ska bara försöka se hur jäkla illa det ser ut i de inre balkarna om det finns ngt kvar att rädda där överhuvudtaget.
Alternativet känns som att att kapa bort rubbet och göra en helt ny bakvagn modell backhalfing typ P.Mäkis 02:a, men det vete tusan om jag klarar av ett sånt stort jobb

Men jag måste ju erkänna att jag började i fel ände med att köpa på sig div.bra att ha prylar. då det nog kommer att gå en del slantar att laga upp skiten och jag vill inte börja sälja bort några bra att ha grejor för att laga rost.
Men som sagt bilder på eländet kommer ska bara få med mig kameran så jag kan få en second opinion.
Jag hör av mig till dig smurfen om jag behöver ngt tack för hjälpen.
// Erik
Ok här kommer ilte skräckbilder så här i halloweentider på mina rostproblem, vad tror ni? ska man försöka laga detta eller hitta en friskare kaross eller bygga en ny bakram helt o hållet?
Trösklarna ser faktiskt rätt hyfsade ut invändigt så det borde ju gå att svetsa i dem men jag ahr ju bevisligen haft fel tidigare
Titta och fylls av fasa, inget av detta gick att se förrän underredsmassa o asfaltmattor hackades bort och det har blivit en och annan racestart med dessa infästningar

vänster sida

höger sida den här såg bättre ut än vänster innan man började hacka...

jo det finns ju lite att jobba med, det mesta såg ut o kändes som ytrost..

höger sida underifrån

vänster underifrån.

höger insida igen.
Vad göra?

Jag har ju börjat laga i skuff och så men nu vete fa... om man ska fortsätta eller köpa en större KAP, tänk så lyckligt ovetande jag har varit om det här
Var hittar man ekonomiplåt till 02:or tro? Jag har hittat bakaxelinfästningar på 02-depan.se och även fått det som tips här men det är allt jag hittat i plåtväg utom trösklar o skärmkanter o krafs men det är ju lite mer hardcore detta.
Tips please // Erik
Trösklarna ser faktiskt rätt hyfsade ut invändigt så det borde ju gå att svetsa i dem men jag ahr ju bevisligen haft fel tidigare

Titta och fylls av fasa, inget av detta gick att se förrän underredsmassa o asfaltmattor hackades bort och det har blivit en och annan racestart med dessa infästningar

vänster sida

höger sida den här såg bättre ut än vänster innan man började hacka...

jo det finns ju lite att jobba med, det mesta såg ut o kändes som ytrost..

höger sida underifrån

vänster underifrån.

höger insida igen.
Vad göra?

Jag har ju börjat laga i skuff och så men nu vete fa... om man ska fortsätta eller köpa en större KAP, tänk så lyckligt ovetande jag har varit om det här

Var hittar man ekonomiplåt till 02:or tro? Jag har hittat bakaxelinfästningar på 02-depan.se och även fått det som tips här men det är allt jag hittat i plåtväg utom trösklar o skärmkanter o krafs men det är ju lite mer hardcore detta.
Tips please // Erik
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Sävar Turbo Racing
Jamen kolla där
, det fanns ju en hel del plåt där att köpa, såg ju ut att finnas en del grejor där som skulle vara till stor hjälp.
Ska titta igenom allt en sväng till så kanske man ska ge sig på att laga upp den med nya friska plåtar.
Fast det måste ju erkännas att en nytt bakvagnbygge vore lite spännande att ge sig in på då det finns en del tvivelaktiga lösningar faktiskt och ruskigt utmanande att bygga en egen.
Men tack Jonas för årets bästa länk iaf för mig

Ska titta igenom allt en sväng till så kanske man ska ge sig på att laga upp den med nya friska plåtar.
Fast det måste ju erkännas att en nytt bakvagnbygge vore lite spännande att ge sig in på då det finns en del tvivelaktiga lösningar faktiskt och ruskigt utmanande att bygga en egen.
Men tack Jonas för årets bästa länk iaf för mig
Bjud in lite folk från de andra garagen där, dom brukar vara bra på att slinta med vinkelslipen på rätt ställen.. 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jo där finns det bra med duktigt folk tror jag, men innan det blir ngt kapande i den här bilen så ska jag ta bort all kvarvarande asfaltmatta och skit och om det bruna guldet har spridit sig...
Det finns väl en bortre gräns över hur mkt rost det är lönt att laga innan man sätter kapen i tyskan det fanns ju en del bra grejor på Jonas länk och helt ok prisbild tycker jag oxå.
Men frågan jag ställer mig själv är väl om det inte blir bäst med en bakvagn från skratch med lite bättre grundförutsättningar för infästningar o kanske köra med coilovers bak tex.
Men mkt jobb är ju båda alternativen och tusan vet vilket som är bäst,
men ngt vemsmonterande för körande i sommar ser längre bort än någonsin tyvärr
då min tid och kunnande lider av vissa begränsningar..
Kanske visar sig att det bästa är att sälja den i delar men vi får väl se.
Erik
Det finns väl en bortre gräns över hur mkt rost det är lönt att laga innan man sätter kapen i tyskan det fanns ju en del bra grejor på Jonas länk och helt ok prisbild tycker jag oxå.
Men frågan jag ställer mig själv är väl om det inte blir bäst med en bakvagn från skratch med lite bättre grundförutsättningar för infästningar o kanske köra med coilovers bak tex.
Men mkt jobb är ju båda alternativen och tusan vet vilket som är bäst,
men ngt vemsmonterande för körande i sommar ser längre bort än någonsin tyvärr

Kanske visar sig att det bästa är att sälja den i delar men vi får väl se.
Erik
- FSRacing
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
Tråkigt med rosten men är ju tyvärr så på nästan alla 02or då dom har några år på nacken. Dom som klarat sig är lätträknade och dom andra som inte är rostiga där är redan lagade minst en gång.
Har nyss gjort samma operation på bruksisen....http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6 ... sc&start=0
Försök laga den tillbaka till orginal, det går absolut snabbast. 2-3 kvällar så har du fixat det där
Har nyss gjort samma operation på bruksisen....http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6 ... sc&start=0
Försök laga den tillbaka till orginal, det går absolut snabbast. 2-3 kvällar så har du fixat det där

-----------------------------------------------------------
FSRacing
BMW M5 -94, BMW 2002 ti -69, BMW 1600-2 M60B40 -71, BMW 1602 -75, BMW 740iAL -01
FSRacing
BMW M5 -94, BMW 2002 ti -69, BMW 1600-2 M60B40 -71, BMW 1602 -75, BMW 740iAL -01