Nu får det vara nog!

Tjata om vad som helst .
jo.lindholm
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:49 pm
Ort: Piteå

Nu får det vara nog!

Inlägg av jo.lindholm »

"Jaha nu har diesel och bensin priset gått upp igen. Men nu får det vara nog! NU är det dags att vi säger ifrån.
Så fredagen den 23 maj tycker åkerinäringen och ett stort antal andra bilister och chaufförer att vi gör en demonstration.
Vi tänkte blockera ALLA bensin stationer och diesel stationer så ingen kan tanka.
Då måste staten förstå att dom inte kan höja skatten hur mycket som helst så drivmedlet.
Priset har ökat minst 3 kr per liter på ca 3 år både så bensin och diesel.

Förmedla detta vidare till dina kollegor och andra bilister du känner så kanske vi tillsammans kan göra något åt detta."
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

Din idé är god men alldeles för kortsiktlig.

Jag tycker denna är bättre,,
http://www.zatzy.com/attachments/allmae ... inkrig.pdf
Användarvisningsbild
wyzer
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis okt 30, 2007 8:55 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av wyzer »

phonic skrev:Din idé är god men alldeles för kortsiktlig.

Jag tycker denna är bättre,,
http://www.zatzy.com/attachments/allmae ... inkrig.pdf
det lät ju nästan värt att pröva :arrow:
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass :twisted:

Powerd by Joakim Andersson
jo.lindholm
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:49 pm
Ort: Piteå

Inlägg av jo.lindholm »

phonic skrev:Din idé är god men alldeles för kortsiktlig.

Jag tycker denna är bättre,,
http://www.zatzy.com/attachments/allmae ... inkrig.pdf
håller helt med men skillnaden är att den ena riktar sig mot staten och den andra mot bensinbolagen. så frågan är väll då vad man tkr är bättre att sänka, den alldeles för höga skatten (läste nånstans att dom tog ut drygt 150% mer skatt än vad eu rekomenderade) eller bensinpriset?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja nått måste göras, jag skrev på någon bensin lista på internet.
Vet inte om det hjälper men det bör ju inte bli sämmre.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Holländaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 391
Blev medlem: lör jun 09, 2007 6:33 pm
Ort: Harads
Kontakt:

Inlägg av Holländaren »

3 kr/liter på 3 år? Om jag minns rätt så låg mackdieseln på 10,nånting förra sommaren.. Nu är den över 14 kr på dom flesta ställen!

Snacka om att man känner sig lurat.. Skaffade en lb-reggad V70 TDI för att den skulle vara så billig i drift... Först höjer dom skatten på lb-reggade bilar, sen går det inte att köra på röddiesel heller, eller det går ju men hur kul är det att riskera 10000 i böter, och mackdiesel kostar mer än någonsin.
Betalar mer än dubbelt så mycket per mil nu än vad jag gjorde förra sommaren :evil:
Zkunk
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 96
Blev medlem: ons apr 18, 2007 6:27 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Zkunk »

Fick detta i ett SMS idag,
"Besök inte en bensinstation för att handla nåt eller tanka 23-26 maj! Detta e en protest mot bensinpriset! handla Cigg, snus, annat ni behöver på andra ställen. Är desutom billigare då=) Sänd vidare till alla!"

Tänker minsann hålla på detta och efter detta tänker jag undvika Preem och Statiol att tanka på. HJälper det inte, i längden sååå. får man ta till andra metoder :evil:
Användarvisningsbild
Thunderbolt
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
Ort: Klippan

Inlägg av Thunderbolt »

Att undvika att tanka 1 eller 2 dagar är lönlöst, för i så fall kommer alla tanka precis innan eller efter, så då tjänar de in det som de förlora på dessa dagar...
Det mest effektiva skulle vara att alla bara sket i att köra bil några dagar, då skulle det bli kaos, alla som skulle ha möjlighet till kollektivtrafik skulle använda det och det skulle inte systemet klara och sedan de som inte har möjlighet till kollektivtrafik skulle helt enkelt skita i att ta sig någonstans de dagarna så som jobbet, till matbutiken mm...

Hela det moderna samhället skulle gå åt helvete! :twisted:
Pontiac Firebird Trans Am -74
Pontiac GTO -05
jo.lindholm
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:49 pm
Ort: Piteå

Inlägg av jo.lindholm »

Thunderbolt skrev:Att undvika att tanka 1 eller 2 dagar är lönlöst, för i så fall kommer alla tanka precis innan eller efter, så då tjänar de in det som de förlora på dessa dagar...
Det mest effektiva skulle vara att alla bara sket i att köra bil några dagar, då skulle det bli kaos, alla som skulle ha möjlighet till kollektivtrafik skulle använda det och det skulle inte systemet klara och sedan de som inte har möjlighet till kollektivtrafik skulle helt enkelt skita i att ta sig någonstans de dagarna så som jobbet, till matbutiken mm...

Hela det moderna samhället skulle gå åt helvete! :twisted:
det skulle inte heller gå för det är ju dit dom vill att det ska gå, att man ska åka lokaltrafik. vore bättre då att spärra av så att inte leveranser med lastbilar och liknande inte kommer fram men då ska man ju egentligen ha med sej åkerinäringen i sin demonstration.

att man gör som dom gör i frankrike kör ut traktorer och allt som är stort och svårflyttat på vägen och blockerar alla vägar in i Paris DÅ blir det kaos :thumbright:
Användarvisningsbild
Rillan_142
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:54 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Rillan_142 »

Kör på detta! Bara alla håller sig till detta borde det funka! :thumbright:
http://www.zatzy.com/attachments/allmae ... inkrig.pdf
Mvh Rickard!

Growing old is mandatory, growing up is optionally :D
Användarvisningsbild
Kecke
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: sön sep 04, 2005 11:54 pm
Ort: Holmsund = Brägårn utanför Umeå
Kontakt:

Inlägg av Kecke »

Zkunk skrev:Fick detta i ett SMS idag,
"Besök inte en bensinstation för att handla nåt eller tanka 23-26 maj! Detta e en protest mot bensinpriset! handla Cigg, snus, annat ni behöver på andra ställen. Är desutom billigare då=) Sänd vidare till alla!"

Tänker minsann hålla på detta och efter detta tänker jag undvika Preem och Statiol att tanka på. HJälper det inte, i längden sååå. får man ta till andra metoder :evil:
Varför bara Preem o Statoil om jag får fråga?
Omskuren, Nej i norrland kallar vi det slitage!!!!


Bild
Mr.Buster
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: fre jul 01, 2005 10:50 pm
Ort: Växjö

Inlägg av Mr.Buster »

för att det är de 2 största bolagen och sänker dom sänker resten, men förmodligen inte tvärtom.

jag hoppas så många som möjligt följer detta.

försök och sprid så gått det går.
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Tur att man kör på sprit. Senaste förändring är intressant.
Från Statoils websida:

Vårt rekommenderade ca-pris from 2008-05-22

Varuslag
Bemannade stationer kr/liter
Automat-stationer kr/liter
Senaste ändring öre/liter
Datum för senaste ändring

Blyfri 95
13,59
13,44
+10
2008-05-22

Blyfri 96
13,75
13,60
+10
2008-05-22

Blyfri 98
13,89
13,74
+10
2008-05-22

Diesel
14,59
14,44
+20
2008-05-22

Rapsbränsle (RME)
10,45

+50
2006-02-21

Biogas (per Nm3)
12,23

+9
2008-05-22

Etanol(E85)
8,29
8,14
-60
2008-04-01
Användarvisningsbild
M Bengtsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 462
Blev medlem: mån jan 15, 2007 8:33 pm
Ort: Vara

Inlägg av M Bengtsson »

Jag drar redan mitt strå till stacken genom att tanka på ST1 :)
Holländaren skrev:Snacka om att man känner sig lurat.. Skaffade en lb-reggad V70 TDI för att den skulle vara så billig i drift... Först höjer dom skatten på lb-reggade bilar, sen går det inte att köra på röddiesel heller, eller det går ju men hur kul är det att riskera 10000 i böter, och mackdiesel kostar mer än någonsin
Hur ska polisen upptäcka att du kör på röddiesel?
Volvo 142 -70 -Överladdat projekt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
jo.lindholm
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:49 pm
Ort: Piteå

Inlägg av jo.lindholm »

Kecke skrev:
Zkunk skrev:Fick detta i ett SMS idag,
"Besök inte en bensinstation för att handla nåt eller tanka 23-26 maj! Detta e en protest mot bensinpriset! handla Cigg, snus, annat ni behöver på andra ställen. Är desutom billigare då=) Sänd vidare till alla!"

Tänker minsann hålla på detta och efter detta tänker jag undvika Preem och Statiol att tanka på. HJälper det inte, i längden sååå. får man ta till andra metoder :evil:
Varför bara Preem o Statoil om jag får fråga?
fick ett massmeddelande nu på mailen där det inte stod statoil utan okq8 istället..
Skriv svar