Dags att bygga ny bil........

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Dags att bygga ny bil........

Inlägg av Axel »

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

jaha ja... det är chauffören som står bredvid på dom sista två bilderna... dvs. jag.

var på väg in till stan i morsse, det hade regnat i natt... hade fel bakhjul på bilen, dvs. ett par gamla michelin med 1,5mm mönsterdjup...

jag hade precis kört om en bil på en raksträcka, och bromsade för att inte komma in i kurvan för fort... och så var det bilar framför (farssan med 745an...) det släppte bak, och bilen ville gå i sidled, så jag styrde imot.. och då ville den gå med andra sidan före... jag missade dom två mötande bilarna med (liten) marginal... åkte i 100km/h med vänstersidan före ut på vägrenen, och vänster framskärm/hjul slog imot en större sten, varpå bilen voltade ett varv eller så.. sedan kom nästa sten och anföll bakänden på bilen, och jag snurrade ett halvt varv till kanske? landade sedan uppe på asfalten, i rätt körfält, men nosen frammåt, men på taket...

Jag tog mig ut själv... och åkte ambulans till stan istället... efter kontraströntgen och två timmars väntetid så konstaterade läkarna att jag inte var mer trasig är ett litet sår i pannan, och nått litet i nacken också..

var det tur, att man åkte volvo, eller att man alltid har säkerhetsbälte på sig som gjorde att man klarade sig? jag tror på en kombination.. och lite mer tur...

ANVÄND SÄKERHETSBÄLTE!!!!! Det räddar faktiskt liv!
Axel Wall
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

bara att beklaga sorgen med 164an :(
tur dock att du körde just volvo och hade bälte på så du inte skadade dig !
Flyer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: sön sep 12, 2004 12:37 am
Ort: Oxelösund

Inlägg av Flyer »

Tur att du klarade dig. Synd att det blev som det blev bara. Jag får bara en obehaglig känsla när jag försöker se hru du voltade. Vet knappt bara vad ska skriva.. Blev lite chockad när ajg läste o fick se bilderna. Men men, krya på dig Axel o lycka till med att hitta en vettig bil.
Volvo 855 turbo -94 [300 hk/502NM]
Volvo 343 DL -86
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

:shock: :shock: :shock: nooo! inte kompressor volvon :cry:

men great att du klara dej oskadd...som sagt bilbälte finns i bilen för att det räddar liv, så det är bra att man använder det
Johannes Selberg
Ford F100
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

VAFAAAAN!!!...den bilen hade man sett fram emot att se i sommar ju.
JÄVLIGT tråkit axel! men iaf skit i bilen, huvudsaken e ju att du klarade dej. fan lider med dej :cry:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det var ju otäcka bilder! Men kul att du klarade dig så bra som du gjorde!
Men ont gör det nog i själen ändå, ett antal timmar bakom bilen förstår jag.
Hoppas du räddat det som räddas kan och bygger än ännu bättre vardags-racer nästa gång. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

jaa... det är inte så kul... många timmar, och nästan alla pengar jag känat ihop dom senaste åren... men men... det verkar vara förvånansvärt mycket som har klarat sig ändå... bakaxeln verkar vara ok, sitter ju slungdiff i den... oljetråget är helt, inte så dyrt, men mycket jobb... motorn verkar också ok, hoppas jag. generatorn, en 120A ser hel ut. vems-styrboxen är inte mosad, så den borde funka... mina nya MDS 6*9" ser också hela ut... bakrutan(!) är hel, men har lossnat.. dom flesta kromlisterna är hela. öhm... säkert mer som är helt... inredningen är hel, men det blev en spricka på min fina instrumentbräda...

Jo, som mattias säger, nästa bil blir dubbelt så bra! jag söker en volvo 164E (så klart) årsmodell 72, hellst modellkod 4551, dvs. taklucka, B30E, M410 (visserligen inte nödvändigt). Nästa bil blir det bur i... och bromsvåg... Man lär sig väääldigt mycket på den första lite seriösare bilen man bygger, så den andra borde ju bli rätt så bra :)
Axel Wall
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

FYYYYY FAN!!!

kan inte säga mer än att hålla med alla andra!

jag har ju oxå voltat, dock inte lika kraftigt som du men ändå! det är fruktansvärt äckligt! sen då om man har lagt ner så mycket tid och pengar på bilen så e det ju fördjävligt..

lycka till med att hitta en ny bil iaf!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

:shock: :shock: :shock: Helvete Axel... Där hade du gud som co-pilot! Tur att det gick bra ändå... Kanske känns lite som att en bur är ganska bra ändå... Som vi snackade om förut. Trodde dock aldrig att du (eller jag) skulle volta.

Synd på bilen. Den var ju klart på gång äntligen. Såg ju så fram emot att se den in action.

Skrota den inte innan du sålt på mig lite delar :?

Men banan vad det kunde gått illa
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

ingen risk att den går till skroten på ett bra tag, den ska tillbaka på gatan :D ny kaross är på G.

Bur är med i nya planen ja...

jo, den började gå rätt bra, det var hjulspinn på 3an i onsdags kväll... dock vid acceleration på regnvåt asfalt, men ändå...
Axel Wall
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Axel skrev:..//den ska tillbaka på gatan//..
Okej... Samma bil? Har du sett hur den ser ut? :?
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

C Upp skrev: Okej... Samma bil? Har du sett hur den ser ut? :?
japp, samma bil... men med ny plåt... byter all plåt :wink:
Axel Wall
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Skönt att du klarade dig så pass oskadd!

Nu har jag bestämt mig för att inte köra beemern då det regnar.

Hoppas du får ihop en ny bil asap!
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

hur ska du byta all plåt? flyttar du över allt från "gamla bettan" till den nya isf? inkl. chassinr osv.

kollade lite närmre på bilderna. kolla framdäcken på bild 3&4! snacka om Toe in!!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Rogge skrev:hur ska du byta all plåt? flyttar du över allt från "gamla bettan" till den nya isf? inkl. chassinr osv.

kollade lite närmre på bilderna. kolla framdäcken på bild 3&4! snacka om Toe in!!
Japp, precis så. har ju en totalt rostlagad kaross på G nu..

styrstaget på vänstersidan är av, och jag hade fullt rattutslag åt vänster när jag åkte ut i skogen... försökte ju styra imot så gott det gick...
Axel Wall
Skriv svar