
BMW 750 V12 Dubbelturbo
Galant turbo skrev:Downpipesen vs kattarna, vad gick fel här då? Skall det vara så jävla svårt? Hur hög är radonhalten i ditt hus?
Åhh vilket gott skratt du bjöd min övertrötta hjärna på igårkväll med den meningen, TACK

Den filmen väntar nog nästan alla här på forumet på, jag gör det garanterat.Galant turbo skrev:Ligger en videokamera i hallen nu....
Jag var tvungen och å skriva lite och kanske hjälpa upp mekhumöret litegranna. Följer tråden slaviskt. Grymt att bygga på en 12:a.
M.v.h David
Senast redigerad av Herman den lör sep 06, 2008 10:49 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2796
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Åhh , skönt att se lite aktivitet !
Jag var lite orolig att ni i brist på kylare , hade sålt hela drivpaketet till Vattenfall , för användning till Fjärrvärme sånt är ju poppis i dessa miljötider.
Lär ju producera nån Megawatt den där
å du skippa neon supran , världen behöver inte EN ENDA till
Jag var lite orolig att ni i brist på kylare , hade sålt hela drivpaketet till Vattenfall , för användning till Fjärrvärme sånt är ju poppis i dessa miljötider.
Lär ju producera nån Megawatt den där

å du skippa neon supran , världen behöver inte EN ENDA till
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
WROOOM! -så lät det i garaget idag! Inte smärtfritt och jag är marinerad i bensin och har ont i huvudet. Skall dricka öl nu... 

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 192
- Blev medlem: tor jun 08, 2006 1:59 pm
- Ort: Hedekas,centrala storskogen
faan vilken skön tråd!!!
Äntligen nån som medger sina missar och skrattar åt dom och vågar visa att solen har fläckar också (ibland är man iofs en hel jävla solförmörkelse men va fasen, bara att ta nya tag).
Fast det där med radonmätning kanske inte var nån dum ide *asg* .
Har nallat lite ideer här och var till mitt bygge!, dyr royalty??.
provtur imorgon? med film !...
Skål!!! sitter med tuborg guld
.
Äntligen nån som medger sina missar och skrattar åt dom och vågar visa att solen har fläckar också (ibland är man iofs en hel jävla solförmörkelse men va fasen, bara att ta nya tag).
Fast det där med radonmätning kanske inte var nån dum ide *asg* .
Har nallat lite ideer här och var till mitt bygge!, dyr royalty??.
provtur imorgon? med film !...

Skål!!! sitter med tuborg guld

Bilar utan turbo SUGER !!
Lycka till med provkörningar osv.
Ang. läckage vid bränsleslang och klamma:
På sådana små (ABA?) klammor med en skruv som man drar åt är det en "läpp" som ska glida in under andra halvan på klamman ju mer man drar åt.
Är slangen lite kärv brukar det inte fungera så bra, utan läppen böjer sig mest, och man får ojämt tryck på slangen.
Ofta funkar det ju ändå, men inte alltid.
Brukar kunna gå åt rätt mycket smörja på slangen för att läppen inte ska böja sig.
Hoppas någon förstår min förvirrade beskrivning

Ang. läckage vid bränsleslang och klamma:
På sådana små (ABA?) klammor med en skruv som man drar åt är det en "läpp" som ska glida in under andra halvan på klamman ju mer man drar åt.
Är slangen lite kärv brukar det inte fungera så bra, utan läppen böjer sig mest, och man får ojämt tryck på slangen.
Ofta funkar det ju ändå, men inte alltid.
Brukar kunna gå åt rätt mycket smörja på slangen för att läppen inte ska böja sig.
Hoppas någon förstår min förvirrade beskrivning

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Inför provstarten fick vi ju göra en provisorisk vevhusventilation, det var ju lätt:

Krankade runt motorn för att få upp oljetryck, sen kopplades spridare och tändning in. Men inte f-n startade den ändå.... Gnista fanns det, bränsletryck fanns det:

På startgas gick aset, var bara att börja riva bort alla vackra kåpor...

Efter lite klurande insåg vi att spridarna pulsades och allt var som det skulle, men ingen soppa. Tog ur spridarna och de var stendöda, körde dom på bänken och de drog ström men öppnade inte. Visar sej inte vara bättre än att jag har ultraljudstvättat dom kliniskt rena sen har dom legat torrt en par år, det var dödsstöten för dom det! Men man har ju kompisar med resurser så "nya" ordnades fram samma kväll
Dom gamla hamnade i fotogenbad i ultraljudet så får vi se om dom går till sej.

Men det är ju inte därför vi är här. Tusen tack till filmregissören Magnus, som troligen får en Oscar för sin insats!
Håll till godo! Ett ras bjuder vi på också!
http://nl.youtube.com/watch?v=4WKiJBP9JKM

Krankade runt motorn för att få upp oljetryck, sen kopplades spridare och tändning in. Men inte f-n startade den ändå.... Gnista fanns det, bränsletryck fanns det:

På startgas gick aset, var bara att börja riva bort alla vackra kåpor...

Efter lite klurande insåg vi att spridarna pulsades och allt var som det skulle, men ingen soppa. Tog ur spridarna och de var stendöda, körde dom på bänken och de drog ström men öppnade inte. Visar sej inte vara bättre än att jag har ultraljudstvättat dom kliniskt rena sen har dom legat torrt en par år, det var dödsstöten för dom det! Men man har ju kompisar med resurser så "nya" ordnades fram samma kväll


Men det är ju inte därför vi är här. Tusen tack till filmregissören Magnus, som troligen får en Oscar för sin insats!
Håll till godo! Ett ras bjuder vi på också!
http://nl.youtube.com/watch?v=4WKiJBP9JKM
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Blöja ? 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
haha, skön musik ni fått på filmen i början..
Ni skulle haft bruna kostymer på er med vattenkammat hår och pratat tyska filmat i svartvitt
Manligt att dra fram pavan
Ni skulle haft bruna kostymer på er med vattenkammat hår och pratat tyska filmat i svartvitt

Manligt att dra fram pavan

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: lör jul 29, 2006 9:04 am
- Ort: Upplands Väsby
Grattis eller hur man nu säger.....
Det där måste känts lika "okul" som för mig då jag i min iver efter att ha besiktigat Trans-Am:en med insprutning (tidigare förgasare), monterade dit hela turboinstallationen och tog ut den på en repa.
Insåg när jag tittade i backspegeln att vevhusventilationen "ehum" satt kvar på fel sida så att säga.
Ett halvt bar övertryck istället för vakum skickades in i motorn och ett MASSIVT rökmoln blev resultatet.
Tack o lov bara o lossa slangen o köra hem, och då vare skoj igen...
Hoppas att det bara var oljetillförseln till något av aggen som jävlades för er, mycket olja blev det..
Kör själv med pressade kopplingar på alla ställen där det är tryck, en billig försäkring mot läckage.
Det där måste känts lika "okul" som för mig då jag i min iver efter att ha besiktigat Trans-Am:en med insprutning (tidigare förgasare), monterade dit hela turboinstallationen och tog ut den på en repa.
Insåg när jag tittade i backspegeln att vevhusventilationen "ehum" satt kvar på fel sida så att säga.
Ett halvt bar övertryck istället för vakum skickades in i motorn och ett MASSIVT rökmoln blev resultatet.
Tack o lov bara o lossa slangen o köra hem, och då vare skoj igen...
Hoppas att det bara var oljetillförseln till något av aggen som jävlades för er, mycket olja blev det..
Kör själv med pressade kopplingar på alla ställen där det är tryck, en billig försäkring mot läckage.
Twin Turbo Trans Am, E85
Projekttråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=9705
8st 440 cc spridare bytes mot STÖRRE!
Projekttråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=9705
8st 440 cc spridare bytes mot STÖRRE!
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1478
- Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
- Ort: Överboda, Umeå
- Kontakt:
Galant turbo skrev: Efter lite klurande insåg vi att spridarna pulsades och allt var som det skulle, men ingen soppa. Tog ur spridarna och de var stendöda, körde dom på bänken och de drog ström men öppnade inte. Visar sej inte vara bättre än att jag har ultraljudstvättat dom kliniskt rena sen har dom legat torrt en par år, det var dödsstöten för dom det! Men man har ju kompisar med resurser så "nya" ordnades fram samma kvällDom gamla hamnade i fotogenbad i ultraljudet så får vi se om dom går till sej.
På mitt förra jobb hade vi en ultraljudstvätt som var avpassad just för att tvätta spridare.
Det stod i instruktionerna att det var viktigt att man spolade ur tvättvätskan ur spridarna efter att man hade tvättat dom klart.
Nu vet jag varken vad det var för tvättvätska eller vad det var för vätska man spolade ur dom med men...
Rimmligtvis ligger det nog även endel löst skit i spridaren efter tvättningen som man borde behöva spola bort...
Gustav Sundberg