
diesel mercan - Litet filmklipp
Det kan nog bli intressant att se vad det blir av det här till slut
Har du tänkt köra med vatteninsprutning också?

Har du tänkt köra med vatteninsprutning också?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Det vet du att ja int ha gjort! Inte direkt så jag skiter fram ett remhjul... Jag ska först räkna ut vilken dim det ska ha. Sedan skaffa ämne att svarva det av.fetn skrev:Ser OK ut.Skaffat nedre remhjulet än?
j björk skrev:Det kan nog bli intressant att se vad det blir av det här till slut Wink
Har du tänkt köra med vatteninsprutning också?
Nej, det blir ingen vatteninsprutning. Det blir så ruskiga cylinfdertryck med vatten. Å mina stakar pallar int det just nu i sommar iaf.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Marino Carlsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 689
- Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Tack så mycke marino. Joo, den tanken har snurrat i huvudet. Det vore ju inge skoj om man jämt ska vara rädd när man e ute å glider. Ja får hoppas på att dom e shysst i sommar iaf.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Jovisst att det blir lite trångt har jag igen i sluten. För tillfället e det djävligt att bygga, men sedan när allt e kart e det roligt att titta på när det e tight byggt. Iof så bygger jag inte en bil man ska "titta på", men liks när jag håller på så....
jahapp, då har jag byggt om ic:n. Ena gaveln skulle ju vändas å anslutningarna skulle vara lite annars.
Först kapa lite. Det gick grymt bra med en 0,8mm tjock rondellskiva på rondellen. Skivan köptes på järnaffärn. Jag trodde att den skulle vara skrypnött, men det höll riktig bra!

Sedan borra lite å slipa ur... Sedan svetsade jag ihop skiten.

Och så blev det! Ena anslutningen har jag lite svetsning kvar på.

Provmontering i karossen.

..............

..........

Å sedan började jag att bygga lite tryckrör. Det blir i 2,5 tums rör för att det får inte plats annars. Det blir nog trångt ändå.
Gera ihop "byxröret" där luften ska väljas att gå direkt in i insuget eller genom kompressorn.

Här är det uppunktat för att se hur det stämmer.

Underifrån.

Röret som ska gå direk in i insuget kommer upp.

I veckan blev det också så att jag skaffade kopplingen jag ska köra med. Det blev en 707-tryckplatta. Der följde med en organisk lamell, men den ska bytas ut mot en 4puckad sinter. Det känns tryggt att den setupen ska palla enligt sachs 800nm+. Men jag skulle nog törsa garantera att man törs trycka på med 900nm vilken dag som helst...
jahapp, då har jag byggt om ic:n. Ena gaveln skulle ju vändas å anslutningarna skulle vara lite annars.
Först kapa lite. Det gick grymt bra med en 0,8mm tjock rondellskiva på rondellen. Skivan köptes på järnaffärn. Jag trodde att den skulle vara skrypnött, men det höll riktig bra!

Sedan borra lite å slipa ur... Sedan svetsade jag ihop skiten.

Och så blev det! Ena anslutningen har jag lite svetsning kvar på.

Provmontering i karossen.

..............

..........

Å sedan började jag att bygga lite tryckrör. Det blir i 2,5 tums rör för att det får inte plats annars. Det blir nog trångt ändå.
Gera ihop "byxröret" där luften ska väljas att gå direkt in i insuget eller genom kompressorn.

Här är det uppunktat för att se hur det stämmer.

Underifrån.

Röret som ska gå direk in i insuget kommer upp.

I veckan blev det också så att jag skaffade kopplingen jag ska köra med. Det blev en 707-tryckplatta. Der följde med en organisk lamell, men den ska bytas ut mot en 4puckad sinter. Det känns tryggt att den setupen ska palla enligt sachs 800nm+. Men jag skulle nog törsa garantera att man törs trycka på med 900nm vilken dag som helst...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Steve skrev:Så här skrev jimmy till mig när jag gjorde tryckrör av avgasrör:
Jimmy skrev:tryckrör i vanligt rör liknar spy, pest eller bajs =)
Ah den pajasen! Han ha då inte ens byggt en bil för såsom så mycke som ens en krona. Han vet helt enkelt inte vad alla delar kosta. Och att det kostar mycket innan slutet, det gör det!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
vafan. det är väll inga fel på avgasrör?
Det står ju inte massa flaschigt på en kartong när man köper dom men vem bryr sig, passar utmärkt för ändamålet och har oftast rätt dimensioner..
Fortsätt så.
Det står ju inte massa flaschigt på en kartong när man köper dom men vem bryr sig, passar utmärkt för ändamålet och har oftast rätt dimensioner..
Fortsätt så.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
2,5 tum avgasrör e ju som idealiskt för mitt bygge av tryckrör. billiga åsså går dom att få tag på här på byn. Alu känns så dyrt åsså e det ju dedära att om man upptäcker att man behöver en böj så har man ju nästan inte tid på att vänta för beställning.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Japp, mycket goda råd brukar man kunna få av dom som inte får ihop en pryl själva.MB 4 ME skrev:Steve skrev:Så här skrev jimmy till mig när jag gjorde tryckrör av avgasrör:
Ah den pajasen! Han ha då inte ens byggt en bil för såsom så mycke som ens en krona. Han vet helt enkelt inte vad alla delar kosta. Och att det kostar mycket innan slutet, det gör det!
Dom lixom bygger bilar teoretiskt.
Snyggt jobbat!
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Hehe, ja vet att jimmy läser detta. Så det kan gå.
Men han e ju som helt ofarlig.

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159