
M10 motor med mahles folkakolvar 90,5 borr
orginalstakar,racelager,blocket deckat 2,2mm om jag minns rätt.
318 topp portad av "Roys Garage" med hårdare fjädrar och en 304gr kam.
hemsvetsat grenrör med en KKK29, 40mm rosenqrantz w-gate.
Autronic sm2 med 500R tändning
990cc msd spridare
618 tryckplatta 4 puck sinterlamell.
Turboplenum i plåt med trattar invändigt.
Kina intercooler.

Bilen vart köpt i höstas för och bygga isbil av och de vart ju inte mycket till is så det byggdes vidare,körde ett tag med 650cc spridare och orginal l-jetronic system,535 lmm,MSD box med boostretard,laddade som mest 1,7bar och tyckte det rörde på sig hyggligt.köpte ett Haltech E11v2
och skulle till och börja installera då jag fick chansen att köpa Autronicprylarna till ett bra pris.fick hjälp med installationen(tack Daniel,Mikko,mf)Vi fick igång den rätt så smärtfritt men ville inte svara riktigt på gasen,visade sig vara tändkablarna som va dåliga.
Fick den grovmappad av Mikko (Mr Kaskela)Nu började de hända grejor
Beställde tid hos Roger på Motornord 24/4
Jag och Kusin Tjernell,Daniel.stod utanför porten prick 8.
Efter ca 1 timme så körde Roger ett svep för och kolla effekten
260 på hjulen grovmappad på 1 timme hehe.
Ett antal timmar senare slutade det på 382hkr/472nm på hjulen.
2,1 bar laddtryck,Ska försöka lägga in bilder på bromskurvan.
Lite ketchupffekt vart det med sent ladd kommer som ett skott vid 4000
och maxtryck vid 5500 med lätt dalande kurva till 7500rpm
Ja de va lite om sommarens busbil.

Håller på och laddar för och plocka dit en komplett bakvagn från
en 635:a och ska väl även dit en huvudbåge.
kom gärna med synpunkter och förslag på vad som kan åtgärdas för bästa effekt hehe.
Vi hörs Magnus