jag skulle satsa på modifierigar enligt bilden istället för att svarva kolvarna.
exakta komp siffran (talet) är inte allt, om det blir 7.8:1 eller 8.4:1 spelar ingen större roll.
en sån utformning av förbräningsrummet gör att hastigheten på förbräningen blir mer anpassad till överladdade motorer.
Sänka kompet? (B230ft)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Tyvärr känner jag inte någon som kan göra ett sådant ingrepp på toppen, Antar att du främst syftar på "sneddningen"/fräsningen runtom i förbränningsrummet?Jens Gustavsson skrev:jag skulle satsa på modifierigar enligt bilden istället för att svarva kolvarna.
exakta komp siffran (talet) är inte allt, om det blir 7.8:1 eller 8.4:1 spelar ingen större roll.
en sån utformning av förbräningsrummet gör att hastigheten på förbräningen blir mer anpassad till överladdade motorer.