200sx s13 - "Dieseldoris" - Ras igen. Lägger ner.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Och vad fan är det för fel på andra bilden då?! :lol: Nämen, som du säger. Utrymmet är ju rätt så begränsat och jag har gjort vad jag kunnat. Blir det inte bra så går det ju alltid att tilta upp motorn en gnutta och frigöra lite space.
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Tryckplattan kom idag. :D Blev en sachs 618 platta, som jag hoppas och tror ska räcka i sommar iaf. Lämnar iväg svänghjulet på bearbetning ikväll. Sen är det lite omsvetsning av tråget och dra lite oljereturer så kan jag börja sätta ihop allting. :D
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Så ser plenumet ut med sidostycken också. Började svetsa det idag men det uppstod lite "intressanta fenomen" då man smälte punkterna som jag la med pinnen. Måste slipa ner alla dom innan det kan helsvetsas... :doh:

Bild
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Satans insugshelvete. Går ju fan inte att svetsa i. Mummel, mummel... Borde fan ha börjat samla frimärken istället. Alu-elektroder till pinnsvetsen rekomenderas ej! :evil: Skulle byggt i rostfritt istället. Mummel, mummel... Grr, fan också.
Användarvisningsbild
Roberth
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
Ort: Husum city!
Kontakt:

Inlägg av Roberth »

Faaen Matti! kommer ju bli en dräpare! ......Men vad ska du köra med för växellåda? "PG" eller? :thumbright:
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Bobban: Ja, jag hoppas väl på det iaf... :) Blir org vlx-låda till en början iaf. Jag kommer väl ligga precis i området där dom verkar rasa, men man vet ju aldrig. Håller det inte får man väl lösa det då. :) Blire nå klös i Saaben då?

Var för övrigt och hämtade svänghjulet igår. Visste inte riktigt vad man skulle förvänta sig, då jag provade en för mig oprövad förmåga. Var ju bara tänkt att det skulle bultas/stiftas om, men han frågade om han skulle lätta lite också. Visst, tänkte jag. Tänkte att han svarvar väl ner på insidan som alla andra, och så får jag tillbaka det så här:

Bild
Bild

Är grymt nöjd. :) STORT tack till Dahlbäck!
Användarvisningsbild
Roberth
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
Ort: Husum city!
Kontakt:

Inlägg av Roberth »

:hihi: ! Får du ihop den i sommar?
Ang.Saaben så går det sakta, besluts ångest hela tin gör ju inte saken bättre! Men det är igentligen bara sätta i dom vassa bitarna!
Säger bara lycka till med pygget! :thumbright:
Robin@svr
För mycket laddtryck
Inlägg: 198
Blev medlem: ons jan 19, 2005 6:31 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Robin@svr »

porrigt svänghjulet blev... :thumbright:

MVH Robin
Ställverket Racing/Fördärvet Customs
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Vad blir det för lamell?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Bobban: Den borde rulla i sommar. Kanske inte fullt ut, men jag är nöjd bara jag får starta upp motorn. Vi får väl se om vi får tomgasa lite ihop på hamnplan senare i sommar. :wink:

Robin: Visst blev det? :)

Mattias: Blir org lamell till att börja med. Vill undvika sinterlamell, men håller inte org får jag väl tänka om.

Var för övrigt och hämtade fuelrailen nu ikväll. Ska ta lite bilder sen. Blev riktigt fin. :thumbright:
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Fick hämta fuelrailen igår:

Bild

Tack till Hellström!
Användarvisningsbild
Roberth
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
Ort: Husum city!
Kontakt:

Inlägg av Roberth »

:lol: ,de vore nåt de!
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Bild

Satte ihop allting lite snabbt igår för att måtta in oljereturerna i tråget, och hitta nån lämplig plats för oljekylen. Skoj att se att det börjar likna en motor igen. :) Fick lite dåligt samvete för att jag inte kostat på mig planing av block och topp, så på mån så åker dom en vända i fräsen. Roar mig annars med att plocka rent i motorrummet och skvätta lite färg. Nån i Ö-vik med omnejd som känner för att blästra en hög med alu-delar?
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

jäklar vilket jobb du har lagt ner på grenröret :thumbright:
Bild
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

Grymt snyggt detdär blir!
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Låst