Volvo 142 Turbo -74
Tackar 
Har slarvat med updates på denna sidan ser ja..
kommer här..
--------------------------------
Köpt mig en bredbands lambda nu iaf
Blev en sånhär http://www.hqtec.se/pc-46-3-3795.aspx
Har provat mk18 fälgarna (från brukisen som ska på skroten) på 142an nu också. Finns rätt möe å gå på
har snabbmätt lite.. 35mm kvar till skärmkanten å den att trimmas ner ytterligare å vikas in också..
Med en 240 axel så.. ja
då blir de ännu mer plats.
Fälgbreddning i vinter troligtvis
Såhär blev de! Skitig å fläckig av rostskyddsfärgen men..

Ska iväg till garaget å greja lite med 745an, ska rycka ur allt av värde innan den åker på skroten. Hoppas på att kunna få in 142an imorn
------------------------------------------
Sista svetsen i höger hjulhus är lagd nu, blinkershålen är färdigsvetsade och alla listhål är också igensvetsade.
Har börjat spackla också. Började med glasfiberspackel där de var som värst. Slipa är inte min favoritsysselsättning
Såhär ser de ut för tillfället, gick åt lite spackel till bakskärmen :rolleyes:

I de nya garaget ser de ut såhär. Nu är de en bil för mkt där inne, så de kommer iaf bli lite bättre med plats, vi ska nog möblera om bilarna sen också. Står lite dumt nu.

Ej att förglömma, loftet
Kylskåp på ingång

Sa ja förresten att de suger att slipa

Har slarvat med updates på denna sidan ser ja..
kommer här..
--------------------------------
Köpt mig en bredbands lambda nu iaf

Blev en sånhär http://www.hqtec.se/pc-46-3-3795.aspx
Har provat mk18 fälgarna (från brukisen som ska på skroten) på 142an nu också. Finns rätt möe å gå på

har snabbmätt lite.. 35mm kvar till skärmkanten å den att trimmas ner ytterligare å vikas in också..
Med en 240 axel så.. ja

Fälgbreddning i vinter troligtvis

Såhär blev de! Skitig å fläckig av rostskyddsfärgen men..

Ska iväg till garaget å greja lite med 745an, ska rycka ur allt av värde innan den åker på skroten. Hoppas på att kunna få in 142an imorn

------------------------------------------
Sista svetsen i höger hjulhus är lagd nu, blinkershålen är färdigsvetsade och alla listhål är också igensvetsade.
Har börjat spackla också. Började med glasfiberspackel där de var som värst. Slipa är inte min favoritsysselsättning

Såhär ser de ut för tillfället, gick åt lite spackel till bakskärmen :rolleyes:

I de nya garaget ser de ut såhär. Nu är de en bil för mkt där inne, så de kommer iaf bli lite bättre med plats, vi ska nog möblera om bilarna sen också. Står lite dumt nu.

Ej att förglömma, loftet

Sa ja förresten att de suger att slipa

Patrik Lindgren
NysoO: Tackar! Ja ja tror nog de ska bli bra tillslut 
Glufsen: Jao de tror ja med de kommer bli, jo de är klart man kan köra den varianten.. blir ju inte så jämt dock
Bättre å lägga på flera tunna lager sså man slipper slipa bort så mkt
Tror nog ja kör på blanksvart igen.. men det är ja inte lika säker på som ja va i början.. Funderat på massa olika färger men är som sagt lite osäker. Blanksvart är iaf ett säkert kort enligt mig

Glufsen: Jao de tror ja med de kommer bli, jo de är klart man kan köra den varianten.. blir ju inte så jämt dock

Tror nog ja kör på blanksvart igen.. men det är ja inte lika säker på som ja va i början.. Funderat på massa olika färger men är som sagt lite osäker. Blanksvart är iaf ett säkert kort enligt mig

Patrik Lindgren
Har inte hänt så jätte mkt sen sist för ja håller på å fixar lite med min andra bil.
Men ja har slipat å spacklat lite mer och fått tag på breddade plåtisar, dock bara tre men ja tror ja kör med två av dom fram.
Sen tänkte ja försöka hitta likadana som ja kan bredda lite mer och montera bak.

Dålig bild, men så ser dom ut på plats, men som sagt vill nog ha lite bredare bak så dom här tar ja nog å sätter fram.

Men ja har slipat å spacklat lite mer och fått tag på breddade plåtisar, dock bara tre men ja tror ja kör med två av dom fram.
Sen tänkte ja försöka hitta likadana som ja kan bredda lite mer och montera bak.

Dålig bild, men så ser dom ut på plats, men som sagt vill nog ha lite bredare bak så dom här tar ja nog å sätter fram.

Patrik Lindgren
Vi tar en update här!
Satt vid datorn å slösurfade lite imorse, å rätt som de är råkade ja stöta på glasfiberskärmar till ett pris som ja inte kunde motstå. Han ville bara ha ca en tiondel av vad dom kostar att köpa nya
Å sånt gråter man ju inte för.. så de va bara å öppna lädret 
Här har vi dom.. hade rena turen att de va rätt färg

Den röda satt färgen lite dåligt på som synes på bilden.. tog å började skrapa lite med en spackelspade.. De gick fan skrapa skärmen som en trisslott
De satt fast på några ställen men de tog inte lång stund att slipa bort. Nu ska ja bara slipa ner den andra också så ska dom ses över med lite glasfiber.

Har spacklat å slipat liite mer på bilen också.. men de går ganska trögt där.. de är hett även i garaget
Satt vid datorn å slösurfade lite imorse, å rätt som de är råkade ja stöta på glasfiberskärmar till ett pris som ja inte kunde motstå. Han ville bara ha ca en tiondel av vad dom kostar att köpa nya

Här har vi dom.. hade rena turen att de va rätt färg

Den röda satt färgen lite dåligt på som synes på bilden.. tog å började skrapa lite med en spackelspade.. De gick fan skrapa skärmen som en trisslott

Har spacklat å slipat liite mer på bilen också.. men de går ganska trögt där.. de är hett även i garaget

Patrik Lindgren
Som vanligt har ja bommat att uppdatera här.. men de kommer på engång.
Har plastat bägge skärmarna på insidan vid blinkersen och lagat lite småsprickor å fästen.

Ena skärmen börjar på å bli hyffsad.

Va bara tvungen å prova med 19" från 960in

Svetsade igen listhålen på huven och slipade rent med rondellen.

Spacklat lite.

Lyfte av ena dörren för att få lite bekvämare arbetsställning. Ett varv till med spackel så får de vara bra.

Hängt av vänster framskärm och dörr. Den ser bara mindre å mindre färdig ut.. ja ska ju plocka ihop bilen inte riva ner

Kollade passformen på glasfiberskärmen.. helt ok
Ska bara slipas ner å spacklas (dålig bild)

Första varvet spackel är på plats.. slipning återstår. Den va rätt så rak i plåten :rolleyes:

Ska försöka mig på å få några heldagar i garaget nästa vecka, gå ju på semester på fredag
Har plastat bägge skärmarna på insidan vid blinkersen och lagat lite småsprickor å fästen.

Ena skärmen börjar på å bli hyffsad.

Va bara tvungen å prova med 19" från 960in

Svetsade igen listhålen på huven och slipade rent med rondellen.

Spacklat lite.

Lyfte av ena dörren för att få lite bekvämare arbetsställning. Ett varv till med spackel så får de vara bra.

Hängt av vänster framskärm och dörr. Den ser bara mindre å mindre färdig ut.. ja ska ju plocka ihop bilen inte riva ner

Kollade passformen på glasfiberskärmen.. helt ok

Första varvet spackel är på plats.. slipning återstår. Den va rätt så rak i plåten :rolleyes:

Ska försöka mig på å få några heldagar i garaget nästa vecka, gå ju på semester på fredag

Patrik Lindgren
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ecke: Ja vi får hoppas på dä
Njaa.. vet inte än
Alriksson: Nä de är dom inte.. skiljer inte mkt.
Cpt Tuttle: Bra fråga.. ska se om ja kan hitta nån vettig våg nån dag.
Har ju som sagt semester nu å ja ska försöka va i garaget så ofta de går. Va där en sväng igår på morgonen men de var ju så bra väder så ja la ner
Men idag så var de lite bättre "garageväder" som synes på bilden.

Nu har ja nästan slipat klart den andra dörren iaf. Sen så har jag lite slipjobb kvar på framskärmarna å bagageluckan. Men de ska vara snabbt gjort, blev inte att ja gjorde de för ja orkade inte vänta på att de skull härda ordentligt

Skulle behöva lite hjälp med färgvalet nu bara
Beslutsångest i vanlig ordning
Har väl tänkt få färg på den under semestern, så om 2-3 veckor är de dags.
Då måste ja veta vilken färg ja ska köpa
Ska väl passa på att nämna att jag ska lacka den själv i mitt garage.
De är första gången ja lackar en bil så ja är fullt medveten om att resultatet inte kommer bli 100%
Men ja måste få prova
Dom färger ja sitter å väljer på nu är.
- Vanlig solid blanksvart som den har varit
- Silvermetallic, ljus eller mörk vet ja inte.
- Nån blåmetallic, Volvos ocean blue kanske.
Den ska iaf vara mörkare än laserblå om de ska bli blå
- Volvos färg 422 http://i194.photobucket.com/albums/z165 ... 660731.jpg

Alriksson: Nä de är dom inte.. skiljer inte mkt.
Cpt Tuttle: Bra fråga.. ska se om ja kan hitta nån vettig våg nån dag.
Har ju som sagt semester nu å ja ska försöka va i garaget så ofta de går. Va där en sväng igår på morgonen men de var ju så bra väder så ja la ner

Nu har ja nästan slipat klart den andra dörren iaf. Sen så har jag lite slipjobb kvar på framskärmarna å bagageluckan. Men de ska vara snabbt gjort, blev inte att ja gjorde de för ja orkade inte vänta på att de skull härda ordentligt

Skulle behöva lite hjälp med färgvalet nu bara

Har väl tänkt få färg på den under semestern, så om 2-3 veckor är de dags.
Då måste ja veta vilken färg ja ska köpa

Ska väl passa på att nämna att jag ska lacka den själv i mitt garage.
De är första gången ja lackar en bil så ja är fullt medveten om att resultatet inte kommer bli 100%
Men ja måste få prova

Dom färger ja sitter å väljer på nu är.
- Vanlig solid blanksvart som den har varit
- Silvermetallic, ljus eller mörk vet ja inte.
- Nån blåmetallic, Volvos ocean blue kanske.
Den ska iaf vara mörkare än laserblå om de ska bli blå
- Volvos färg 422 http://i194.photobucket.com/albums/z165 ... 660731.jpg
Patrik Lindgren
vanlig solid blank blir lättast att lägga, sen va som är snyggast är ju en annan fråga..
absolut lättast att lacka är mattsvart tycker jag
nästan omöjligt att misslyckas sen om man gjort ett slöunderjobb syns inte tabbarna lika mkt..
ska du lägga metallic måste du köra på högt lufttryck.. ca 2,3,2,5 bar i en H.v.l.p spruta för att lacken inte ska bli flammig sen lägga dimvarven rätt osv..
Hvlp står fö. för Hi volume Low Pressure. om du inte visste det redan lackade en 02:a silvermetallic och det var me en jula spruta funkade utmärkt får fixa nå bilder på 02:an sen (Rickard)
Ps. ska du lacka i garaget kan du bygga en träram runt bilen å hänga plast som ett "tält" sen ta och sopa å ta bort värsta skiten lägg ut lite typ täck papp på golvet å fukta så det blir ganska blött då binder det dammet så det inte cirkulerar runt då du rör dig därinne. Låt det va fuktigt ett tag innan du lackar
absolut lättast att lacka är mattsvart tycker jag

ska du lägga metallic måste du köra på högt lufttryck.. ca 2,3,2,5 bar i en H.v.l.p spruta för att lacken inte ska bli flammig sen lägga dimvarven rätt osv..
Hvlp står fö. för Hi volume Low Pressure. om du inte visste det redan lackade en 02:a silvermetallic och det var me en jula spruta funkade utmärkt får fixa nå bilder på 02:an sen (Rickard)

Ps. ska du lacka i garaget kan du bygga en träram runt bilen å hänga plast som ett "tält" sen ta och sopa å ta bort värsta skiten lägg ut lite typ täck papp på golvet å fukta så det blir ganska blött då binder det dammet så det inte cirkulerar runt då du rör dig därinne. Låt det va fuktigt ett tag innan du lackar

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt: