Super Seven HAHLIN7 "Två 2012 filmer!"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ergu
Forumsberoende
Inlägg: 821
Blev medlem: mån jan 17, 2005 11:31 am
Ort: Borås

Inlägg av ergu »

skaffa lite kylspray att kyla givaren med när den e varm och bilen går ok borde väl vara enklaste sättet att testa den.
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1684
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

HaLinG skrev:Har upptäck nu att när den e kall blir de fel på tändningen men när den blir varm försvinner det. Så nånting är de ju som blir varmt och funkar bättre då ? Kan de bli så om givaren e paj ?
Vad är det för givare ni använder? GT1 eller, i så fall har jag några liggande ifall ni behöver prova en annan.

// Nisse
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Nu är triggern fixad :thumbright: de var fel ingång till boxen så den fick 3.6volt istället för 5volt

Har varit o mappat hela dagen med Emil
o nu går den riktigt bra laddar 1.4bar och har 94% dutycykle på 900cc spridare o datorn hänger inte med att logga :twisted:
så nu ska bara slicksen på så man får prova några starter
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

HaLinG skrev:Nu är triggern fixad :thumbright: de var fel ingång till boxen så den fick 3.6volt istället för 5volt

Har varit o mappat hela dagen med Emil
o nu går den riktigt bra laddar 1.4bar och har 94% dutycykle på 900cc spridare o datorn hänger inte med att logga :twisted:
så nu ska bara slicksen på så man får prova några starter
låter låvande :thumbright:

jag hadde 860cc när jag bromsa B20 (med 4 bar istället för 3 ca 1000cc) och då vart det också typ 95% duty men då hadde jag ju 2.1bar laddtryck.
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Här är en teaser inför piteå testar launchen och dom nya däcken de var lite svårt o hålla den på 3an :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=J8GzViBrXs8


Lite småfix kvar men inte så mycke
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Den ser grym ut med nya "avgassystemet". :)
Kul att det mesta lirar nu, många så kallade buggar från förra året är borta.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Ska bli kul o se den på strippen och i konbanan alltså! Den är såå ball! ;)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Kul med provturen idag ! :thumbright:
Det bär iväg nåt historiskt även på gatan, kan tänka mig hur det blir på klistrat.. :shock:

Motorn går runt lambda 0.8 och med ca 20 grader tändning vid 1.4 bar. Med lite avgastemp och G-tech och andra utvärderingar kan man säkert magra ur lite och/eller höja tändningen för den har mer att ge.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur gick det med bakaxeln? hinner ni till piteå?
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Jajjamän !
de var fjäderbrikorna som blivit platt så de var inge inspänningstryck
så vi köpte av axel då vart de 13.5kg inspänningstryck
ska fara o lasta nu så man e färdig till imorrn
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Nu har vi utvärderat helgen !
den funkade som sagt bara 1 av 5 repor pga diverse problem
sista repan körde bror och han for fram 2dm inan han släpte så 60foten vart dagens sämsta 1.58 de vart 7.0 201m och 11.08 196kmh och vinst i bakhjulsdrivet med överladdning :checkered_waving:
då den gick 10kmh sämre änn ifjol var de nått som INTE stod rätt till
nu har vi hittat problemet den laddade bara grundtryck ca0.5-0.6 utan laddtrycksstyrning :twisted:
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

HaLinG skrev:nu har vi hittat problemet den laddade bara grundtryck ca0.5-0.6 utan laddtrycksstyrning :twisted:
:doh: :lol:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

skit i allt hi-tec och kör mot en starkare fjäder med skuster skruv direkt.

ni måste börja logga mer :hihi:
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Problemet var mottrycks ventilen som var risig har bytt nu mot en bättre 0-4bar så nu funkar de. man kan ju titta på laddtrycksmätaren också 8)
men de gjorde man tydligen inte :hihi: men de var ju bra att nästan köra en 10 med 0.5-0.6 :thumbright:
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

tycker ni ska dyka upp i fällfors på lördag ;)
Skriv svar