diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

inge mer uppdat nu innan helgen eller under helgen. Åter efter partyt på måndag,...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

ja då var man tillbaka efter helgens bravader. Jag hade lite ont i huvudet så det blev bara till å kapa lite i huven. Det är för röret som ska leda luft från luftfiltret till turbon. Och nej, det fanns inga alternativ att sätta luftfiltret under huven "osynligt".
Det blev dessutom ett bra ställe att ha luftfiltret där batteriet tidigare satt. Då fick jag automatiskt en avskärmning. Sedan blire som ett scoop där luften tar sig in i lådan.


Bild







sidovy. Det är ett 4tums rör...

Bild





Åsså slänger jag till med några bilder på plenumet å tryckrören.
Bild




Det blev ingen pulverlack på plenumet då limmet som jag limmat trattarna med skulle smälta. Boxen blir visst 200grader. Limmet är förresten 2komp epoxy. Sitter som berget!
Bild






Lite tryckrör
Bild


[/img]
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

det känns faktiskt som att bilen kommer att kunna gå denna sommar. Men till motorveckan i lycksele på måndag vette rackarn. Det som nu är kvar att göra är att ansluta vattenledningarna mellan motorn å vattenrören som e monterade under bilen. Klammra en 8mmbränslereturslan under bilen bak till tanken samt svetsa om några anslutningnipplar på oljekylaren.


Tillö oljekylaren skulle jag f.ö behöva få tag i alustång som är ca 40mm i dia. Svårt att få tag i nu undersemestertider...


Men några bilder kan jag ge...
Visst vare så att långa insugsrör= ger bättre vridmomentsregister?
Bild






plenum2
Bild





Å en översikt hur motorrummet blev. Känns rätt så mastigt!
Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

är det en inspeltionslucka du ska ha på plenumet? vad är det för färg du haft på? ser ju bra ut
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

det är ingen inspektionslucka. Det e ju där backventilen ska sitta! Men man kan ju även använda det som inspektionslucka. 10centi i dia så man får ju lättt in handen å känna lite om man nu vill. Det mesta e pulverlackat. Å om det inte är det......spraybyrkslackerat!!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6088
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Fan va pigg du är :)

Man lär ju märka när den är igång, då lär inte solen synas i dimman :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
lserobban
För mycket laddtryck
Inlägg: 158
Blev medlem: tis apr 24, 2007 4:07 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lserobban »

Ser ju sjukt nice ut. Fast hur blir det om herr blå kommer och tittar?

Knata vidare, vill se den under veckan :)
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

jaa, om herr blå kommer å kollar e det ju som alla andra turbobilar som inte e regbesiktade med turbomotorn. Helt enkelt en regbesiktning. Men just nu så är bilen besiktad å klar att bara ställas på. Man får väl försöka hålla sig disket, hehe.

Just nu så har jag lagt ne mekandet för denna semester. Bilen kommer inte att gå under motorvecka, utan kommer eventuellt att kanske trailas ner på stan på måndagen.Men visst, om det e någon som vill meka åt mig så... :wink:
Känns grymmt skönt att få ta ur den ur garaget å tvätta upp den. Åsså städa ur garget också...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Tråkigt att du inte ska försöka få den klar, men försår dig.
måste komma å kika hur de ser ut när den står på hjul istället för bockarna...
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

ja då har jag tage ut den från garaget å tvättat upp den. Känns bra att den e ute så man får se helheten.

Bild




uppi geggan.
Bild



Så smånigom så ska ju även huven bli mattsvart..
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Ser ruggit fet ut!
Användarvisningsbild
vesslan
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor sep 21, 2006 3:10 pm
Ort: Kumla

Inlägg av vesslan »

Döö ball. tummen upp :thumbright:
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

hehe, roligt me komments.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Mycket stilig rördragning! Bygget av plenumet är också mycket imponerande. Jag tycker det är fruktansvärt fränt att du bygger ett monster av denna i övrigt rätt tråkiga bil! Har följt bygget och kommer att fortsätta med det.

--Lycka tlil !
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Galant turbo skrev:Mycket stilig rördragning! Bygget av plenumet är också mycket imponerande. Jag tycker det är fruktansvärt fränt att du bygger ett monster av denna i övrigt rätt tråkiga bil! Har följt bygget och kommer att fortsätta med det.

--Lycka tlil !
Tackar tackar!
Meen inte eväl mersedes tråkiga bilar? Det gäller bara att inse kvaliten å sin egen livsglädje stiger liks när man äger en. När du väl har haft en så vill du alltid ha en till ..:hihi:

Fortsättningsvis så kommer givetvis bilen att gå denna sommar...Men lite mek står fortfarande kvar
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Skriv svar