diesel mercan - Litet filmklipp
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
inge mer uppdat nu innan helgen eller under helgen. Åter efter partyt på måndag,...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
ja då var man tillbaka efter helgens bravader. Jag hade lite ont i huvudet så det blev bara till å kapa lite i huven. Det är för röret som ska leda luft från luftfiltret till turbon. Och nej, det fanns inga alternativ att sätta luftfiltret under huven "osynligt".
Det blev dessutom ett bra ställe att ha luftfiltret där batteriet tidigare satt. Då fick jag automatiskt en avskärmning. Sedan blire som ett scoop där luften tar sig in i lådan.

sidovy. Det är ett 4tums rör...

Åsså slänger jag till med några bilder på plenumet å tryckrören.

Det blev ingen pulverlack på plenumet då limmet som jag limmat trattarna med skulle smälta. Boxen blir visst 200grader. Limmet är förresten 2komp epoxy. Sitter som berget!

Lite tryckrör

[/img]
Det blev dessutom ett bra ställe att ha luftfiltret där batteriet tidigare satt. Då fick jag automatiskt en avskärmning. Sedan blire som ett scoop där luften tar sig in i lådan.

sidovy. Det är ett 4tums rör...

Åsså slänger jag till med några bilder på plenumet å tryckrören.

Det blev ingen pulverlack på plenumet då limmet som jag limmat trattarna med skulle smälta. Boxen blir visst 200grader. Limmet är förresten 2komp epoxy. Sitter som berget!

Lite tryckrör

[/img]
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
det känns faktiskt som att bilen kommer att kunna gå denna sommar. Men till motorveckan i lycksele på måndag vette rackarn. Det som nu är kvar att göra är att ansluta vattenledningarna mellan motorn å vattenrören som e monterade under bilen. Klammra en 8mmbränslereturslan under bilen bak till tanken samt svetsa om några anslutningnipplar på oljekylaren.
Tillö oljekylaren skulle jag f.ö behöva få tag i alustång som är ca 40mm i dia. Svårt att få tag i nu undersemestertider...
Men några bilder kan jag ge...
Visst vare så att långa insugsrör= ger bättre vridmomentsregister?

plenum2

Å en översikt hur motorrummet blev. Känns rätt så mastigt!

Tillö oljekylaren skulle jag f.ö behöva få tag i alustång som är ca 40mm i dia. Svårt att få tag i nu undersemestertider...
Men några bilder kan jag ge...
Visst vare så att långa insugsrör= ger bättre vridmomentsregister?

plenum2

Å en översikt hur motorrummet blev. Känns rätt så mastigt!

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
det är ingen inspektionslucka. Det e ju där backventilen ska sitta! Men man kan ju även använda det som inspektionslucka. 10centi i dia så man får ju lättt in handen å känna lite om man nu vill. Det mesta e pulverlackat. Å om det inte är det......spraybyrkslackerat!!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
jaa, om herr blå kommer å kollar e det ju som alla andra turbobilar som inte e regbesiktade med turbomotorn. Helt enkelt en regbesiktning. Men just nu så är bilen besiktad å klar att bara ställas på. Man får väl försöka hålla sig disket, hehe.
Just nu så har jag lagt ne mekandet för denna semester. Bilen kommer inte att gå under motorvecka, utan kommer eventuellt att kanske trailas ner på stan på måndagen.Men visst, om det e någon som vill meka åt mig så...
Känns grymmt skönt att få ta ur den ur garaget å tvätta upp den. Åsså städa ur garget också...
Just nu så har jag lagt ne mekandet för denna semester. Bilen kommer inte att gå under motorvecka, utan kommer eventuellt att kanske trailas ner på stan på måndagen.Men visst, om det e någon som vill meka åt mig så...

Känns grymmt skönt att få ta ur den ur garaget å tvätta upp den. Åsså städa ur garget också...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
ja då har jag tage ut den från garaget å tvättat upp den. Känns bra att den e ute så man får se helheten.

uppi geggan.

Så smånigom så ska ju även huven bli mattsvart..

uppi geggan.

Så smånigom så ska ju även huven bli mattsvart..
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
hehe, roligt me komments.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Mycket stilig rördragning! Bygget av plenumet är också mycket imponerande. Jag tycker det är fruktansvärt fränt att du bygger ett monster av denna i övrigt rätt tråkiga bil! Har följt bygget och kommer att fortsätta med det.
--Lycka tlil !
--Lycka tlil !
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Tackar tackar!Galant turbo skrev:Mycket stilig rördragning! Bygget av plenumet är också mycket imponerande. Jag tycker det är fruktansvärt fränt att du bygger ett monster av denna i övrigt rätt tråkiga bil! Har följt bygget och kommer att fortsätta med det.
--Lycka tlil !
Meen inte eväl mersedes tråkiga bilar? Det gäller bara att inse kvaliten å sin egen livsglädje stiger liks när man äger en. När du väl har haft en så vill du alltid ha en till ..

Fortsättningsvis så kommer givetvis bilen att gå denna sommar...Men lite mek står fortfarande kvar
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159