Jens Gustavsson skrev:
fränt berätta mer om repan och om bilens instälninger mm!
chassit såg ju ricktigt stabilt ut nu! 60fot?
7 sec gat bil, nu går det ju lika fort som på streetracigens storhets tid i mitten -90 talet

Här kommer en historia från helgens aktiviteter.
Efter snack om att bilen inte "gick nånting" (söderifrån) trots upprepade vinster blev vi sugna på att bevisa vad bilen kan prestera på bana och 402m.
Veckan innan fällfors tillbringades i garaget där vi ställde om bak och framvagn noga för strippen, pro street vinge bak monterades för att ta bort turbulens runt bakpartiet, en frontspoiler monterades för att hålla ner fronten och minska luftkudden under bilen.
Vi stängde även igen hela fronten med plexiglas för att minska turbulens.
En rejäl sänkning av bilen gjorde vi också för att minska tyngdpunkten.
Första repan ut testade vi stabiliteten på chassiet och det kändes bra,
9.25sec med avslag efter 201m utan gas.
Nu var det dags att ladda på, vi drog upp startvarven ett knäpp och körde gas på timer efter 0.9sec, det resulterade i en 1.29sec 60fot och 5.30 201m, 8.33sec på 402m.
Vi testade lite olika inställningar och tunade in motorn på bränsle och tänding med mycket god hjälp av Patrik Eriksson från Bjurholm för att få optimal effekt. Det visade sig senare att vår bränsle regulator inte höll måttet och den måste bytas för att Jan Roger ska hamna i backspegeln nästa gång
Söndag och vi testade en 60fot för att vara säkra på våra inställningar inför elimineringen, 1.23 60fot och 5.14sec 201m 224km/h, sparade på krutet och 8.60sec.
Semi mot Max i morrisen(7.81sec) var en svår uppgift men vi körde med samma setup och litade på att Örjan skulle klippa granen och vinna, det gjorde han och vi vann med en hårsmån, 8.10sec.
Nu var det dags för final mot Jan Roger, och vi var så nära 7:an så vi bestämde oss för att sätta in större piller för att nå vårt mål.
Motorn gick sämre i värmen annars kunde de gått vägen utan ytterligare dopning.
En fin värmare och det var dags för race.
En kanon start och vi var före, side by side ett bra tag men vid 201 m började kubiken i Jan Rogers maskin att tala och han seglade sakta förbi och vann med en dryg bil längd.
7.968sec, 1.24 60 fot, 259.25 km/h !!!!
Ett jubel spreds i teamet trots förlusten, målet var nått.... för denna gång.
Som någon skrev efter SO:
BÖNDER KAN!!!!!!
Tack till Patrik Eriksson, Peder Sandström och Anders Åström samnt våra sponsorer för en lyckad helg!
Film kommer senare.
mvh
Team Ascona