diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Scrazher skrev:
Steve skrev:
Måste verkligen vara ett skönt bygge :hihi:
haha ja det måste ju vara det :D

Fanzy, du kan ju höra med Ponte ang Tig-svetsning.
Ha Ha Ha.. :wink:
Jo kom ju på de.:doh: Ska höra med han.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

haha, ja nog får man bygga rätt hårt innan det gäller...


Har pontus rentutav en ac/dc tig? Jag har som fått för mig att det e endaste en tig för att svetsa svartstål och rostfritt
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Scrazher
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön aug 06, 2006 12:50 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Scrazher »

MB 4 ME skrev:haha, ja nog får man bygga rätt hårt innan det gäller...


Har pontus rentutav en ac/dc tig? Jag har som fått för mig att det e endaste en tig för att svetsa svartstål och rostfritt
Gjort något mer på skönheten senaste tiden Anton ?

Hans far har en stor gammal härk till ac/dc-tig som gör ett gott jobb, styrd av ägaren själv i alla fall. Men jag kan inte sitta här och lova saker, enbart tacka mängder av gånger för det Ponte har hjälpt mig! :thumbright: :beerchug:
Användarvisningsbild
vesslan
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor sep 21, 2006 3:10 pm
Ort: Kumla

Inlägg av vesslan »

kommer det komma upp nån liten film snutt snart? så vi på anstånd får njuta av dieselsången? :D
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

ja om man orkat gå ner å städat garaget så man får in bilen så man kan lufta kopplingen å justera växellänkagena så äre nästan en provkörning. Men nu e det sista semesterveckan så nu deppar man för fullt över det så då känns det inte alls så roligt att skruva i bilen. Dessutom har det nu regnat i tre dagar...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Scrazher
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön aug 06, 2006 12:50 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Scrazher »

MB 4 ME skrev:ja om man orkat gå ner å städat garaget så man får in bilen så man kan lufta kopplingen å justera växellänkagena så äre nästan en provkörning. Men nu e det sista semesterveckan så nu deppar man för fullt över det så då känns det inte alls så roligt att skruva i bilen. Dessutom har det nu regnat i tre dagar...
Vist känns det tragiskt me regn... :(

Själv har jag en 2cylindrig motor än.. inte skojj :'(
lserobban
För mycket laddtryck
Inlägg: 158
Blev medlem: tis apr 24, 2007 4:07 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lserobban »

När jag var nere i mantorp snackade jag och några med den som gjorde Malå uffes c30 reportage. Då undrade han om vi visste av några/något fränt bygge. Och då tipsade jag om ditt bygge, hoppas du inte misstycker :) Har ett kort som du ska få så får du höra av dig till reportern om du så önskar.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

javisst, det låter intressant. I helgen så har jag tänkt att göra ett försök att få ev en provtur. För nu e ju semestern slut å jag hade ju som sagt att det va slut på skruvningen under semestern. Men nu e den ju som över så....
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

jahapp, då va bilen provkörd! Som vanligt var det lite strul me lite diverse saker, men innan slutet så fick man prova att snyta ur den lite. Å jag kan lova att jag e nöjd!!!!

Kompressorn laddar ca 0,8 - 0,9 bar på sin fulla belastning. Om jag kör bara försiktigt "cruisar" i ca 30 - 40 km/h på 3an så ligger den å laddar ca 0,6 bar. 0,6 bar som bara ligger å väntar på att man ska stämpla fullt. Och om jag gör det så svarar det bussigt! Det går inte att jämnföra med hur den gick ifjol

Men ett problem som uppkomm nu när jag fick ner vridmomentet rejält i vavrtalsregistret e en slirande koppling. Jag kör som sagt med fjolårets koppling vilket fungerade bra då . Den slirade iof hejvilt på de högre växlarna när den var varm ifjol, men nu så slirar den hejvilt redan på ettan å inte ens vid full belastning. Det blev bussigt me moment i motorn nu...



Helnöjd just för tillfället då man äntligen få komma ut me bilen efter ett långt garagestillestånd...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6088
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

:thumbright:
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
vesslan
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor sep 21, 2006 3:10 pm
Ort: Kumla

Inlägg av vesslan »

Grr låter riktigt busigt... när kommer filmen??? :twisted:
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

det finns en liten snutt filmat, men ligger på dv-band. å jag ha då ingen kunska hur man få över skiten till datotn! Faen va sugem man blev på att fara ut en sväng till igen ikväll. Det känns sååååå bra att den går!!!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Svinväl :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

låter helt grymt:) tala gärna om lite hur karaktären på turbon blev efter kompressormonteringen och hur har du gjort med diverse backventiler.

Kan säga att jag själv är mycket sugen på samma kombination fast med metanol :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6088
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Såg riktigt fet ut bakifrån, den gör sig helt klart bättre IRL, lät inte som andra bilar heller ;)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Skriv svar