Markus Volvo 740 GLTIC - Mappad :)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

aja inte mkt att göra åt, förstår väl att dom inte vill att deras material ska gå åt till de anställdas hobbyjobb, huvudsaken att ja får lådan klar nån gång :D
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Nu är lådan klar!
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Hoppsan, i den här tråden fanns jag ju med på bild :P

Japp nu är lådan klar, blev väll rätt hyffsat måste jag säga, är då garanterat rakt iaf!
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

djaewlar va snabbt det gick me lådan ändå! Bra jobbat!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Jo gick bättre än väntat, få se hur mkt runt om kring som måste ändras, hur de passar me urtrampningslager osv.
men de märker vi.

hade strul igår, på väg hem från jobbet så tvär dog den bara, gick bara att köra på vakuum, direkt ja började närma mig atmosfärstryck så dog den av.
förstod att de va något me soppan så såg över soppasystemet, flödade, rengjorde...
soppafiltret hade fallit lös från min walbro igen, så blåste rent den och den flödade som den skulle...
gåre köpa nya filter till en sån pump nån stans?
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

självklart rasade jag en växellåda igår, tvärbytte låda och den jag satte dit var också trasig... endast 4ans växel...

men men, inte mkt att göra åt, körde just lycksele-luleå, 28 mil med enbart 4an... gick fint ;)
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

:hihi: då fick du fart på pumperiet eller bytte du ?
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

Blir intressant att se om du får igång ny lådan! Blir nog bra de dära :thumbright:
Bild
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Var en slang i tankarmaturen, mellan pumpen och armaturen, ca 4cm lång som pruckit..
efter lite felsökning så vare ju fort fixat.

har snackat lite med Jens om att se över en topp, så framöver så kommer jag åka med en 530topp med lite större avgasventiler och lite portning.
även en MÅNEN7 kam ska monteras i samband med toppbytet.
BeeMeR
För mycket laddtryck
Inlägg: 338
Blev medlem: mån okt 18, 2004 12:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av BeeMeR »

Markus skrev:självklart rasade jag en växellåda igår, tvärbytte låda och den jag satte dit var också trasig... endast 4ans växel...

men men, inte mkt att göra åt, körde just lycksele-luleå, 28 mil med enbart 4an... gick fint ;)
de va faktiskt lite dåligt av dej =) va ju fin låda vi satte dit iaf =)

///zemrén
BMW e28 -83
BMW 320d M-Sport Touring -07

(Oo=00=oO)
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Så du tog dig fram iaf, jag var lite lätt skeptisk :) Många stopp på vägen eller klarade du dig?
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Var 3 rondeller, och 3 stoppplikter, men gjorde inte ett enda stopp.. korsa skellefteåvägen var tightast, var smådålig sikt.

någon som vet om bmws mellanaxlar har samma splines som 740ins?
eller om 240 har det?

finns de någon främre del av mellanaxeln som passar ihop med 740s bakre del men som är längre än 740ns? typ 4 växlad 240 eller nån bmw?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Markus skrev:Var en slang i tankarmaturen, mellan pumpen och armaturen, ca 4cm lång som pruckit..
efter lite felsökning så vare ju fort fixat.

har snackat lite med Jens om att se över en topp, så framöver så kommer jag åka med en 530topp med lite större avgasventiler och lite portning.
även en MÅNEN7 kam ska monteras i samband med toppbytet.
jag har börjat porta en 530 nu med "medel" stora canaler som blir lämpligt med din motor kombination.

har du mer uppgifter om insugets längd och inner dim så ska jag testa den i mitt motor data program.

grenröret var ca 58cm långt och 42.5 mm invändigt vist?
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Hehe okey, inte dumt att klara hela sträckan utan ett enda stopp! :)
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Jens Gustavsson skrev:
Markus skrev:Var en slang i tankarmaturen, mellan pumpen och armaturen, ca 4cm lång som pruckit..
efter lite felsökning så vare ju fort fixat.

har snackat lite med Jens om att se över en topp, så framöver så kommer jag åka med en 530topp med lite större avgasventiler och lite portning.
även en MÅNEN7 kam ska monteras i samband med toppbytet.
jag har börjat porta en 530 nu med "medel" stora canaler som blir lämpligt med din motor kombination.

har du mer uppgifter om insugets längd och inner dim så ska jag testa den i mitt motor data program.

grenröret var ca 58cm långt och 42.5 mm invändigt vist?
insuget är ett lh2.4 orginalinsug....
är 42.5mm UTVÄNDIGT.
Skriv svar