Kamaxel val Portad B230???
Det fungerar nog med elektroniskt sprut, men att köra original kanske inte är så optimalt då en vass kam kan ge rätt lurig tomgång och låglast att mappa in rätt (eller över huvudtaget).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Ja tomgången eju inge hundra nu!! Men som sagt att sprutet borde väl räcka till för har inte ens ställt på soppa trycket än men lurar på om de är de som gör att den inte funkar hundra!! Men angående sprutet känner jag mig inte orolig räcker ju till på voc motorerna å 185är ju högsta dom lyckats krama ut där å är ju där ikring jag sattsar på å hamna!! Borde räcka till en hyfsat roligt bruks 245a!!
Men tror jag behöver högre lyft för å få den å vakna till riktigt!!! Så blir nog kg7 eller 8 möjligen en Gt6a!!
Men tror jag behöver högre lyft för å få den å vakna till riktigt!!! Så blir nog kg7 eller 8 möjligen en Gt6a!!
Ja e int bitter!!
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Ja men ska in å mappas å då ändrar dom bränslemängden vid olika vavtaläven tändningen modifieras å varvstoppen plockas bort!!! Så borde nog gå å få till är ju inte direks så att jag sattsar på rekord i hk i en B230 snarare en trevlig bruksbil å sladda runt i på sommar å vinter!! En pigg 245a helt enkelt!! Å angående kam vet jag inte hur de blir som än men lutar åt en mera anpassad än som sitter där för den verkar inte funka alls!! Rätt tråkig kan man säga!!fredde_vit_pv skrev:en sak är väl hur mycket bränsle nåt kan leverera,en annan hur det görs!
med en vassare kam blir det ett större område som det är svårt för sprutet
att kalkylera bränslemängd!
/F
Men Kg003 är de en bra kam å hur långt räcker den till om man får motor sprut mm å stämma?? men tror inte den lyfter tillräckligt!!!
Ja e int bitter!!
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
det är nog det som är det svåraste,att få ett förhålladevis gammaltAmazon_Sleper skrev:Ja men ska in å mappas å då ändrar dom bränslemängden vid olika vavtaläven tändningen modifieras å varvstoppen plockas bort!!! Så borde nog gå å få till är ju inte direks så att jag sattsar på rekord i hk i en B230 snarare en trevlig bruksbil å sladda runt i på sommar å vinter!! En pigg 245a helt enkelt!! Å angående kam vet jag inte hur de blir som än men lutar åt en mera anpassad än som sitter där för den verkar inte funka alls!! Rätt tråkig kan man säga!!fredde_vit_pv skrev:en sak är väl hur mycket bränsle nåt kan leverera,en annan hur det görs!
med en vassare kam blir det ett större område som det är svårt för sprutet
att kalkylera bränslemängd!
/F
Men Kg003 är de en bra kam å hur långt räcker den till om man får motor sprut mm å stämma?? men tror inte den lyfter tillräckligt!!!
och ej programmerbar insprutning (om man gämför med tex Vems!)
att gå snyggt o städat.
men jag hoppas att det går ! skulle inte va helt fel om det fanns
ett lätt sätt att modda orginalburken

/F
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Ne kolla med Turbocenter i stockholm dom skulle ha 5000
Men vet att de finns en som heter Patrik Sjöberg som ska vara jävligt duktig håller på med VOC å ska vara en fena på å fixa med de sprutet!!! Så ska göra de å tycker att 5000 känns saftigt å sen går de ju minst en tusing till i soppa pengar ner dit!!!
Men torde gå å få till de bättre än nu i alla fal!! För vist går den nu med men får inte bensin som den ska 1-2 kvik som satan sen blir de bara bööö när man växlar till 3an så känns att de fattas bra mycke!!! tippar på att jag kommer få lov å byta pump i tanken med!!

Men torde gå å få till de bättre än nu i alla fal!! För vist går den nu med men får inte bensin som den ska 1-2 kvik som satan sen blir de bara bööö när man växlar till 3an så känns att de fattas bra mycke!!! tippar på att jag kommer få lov å byta pump i tanken med!!

Ja e int bitter!!
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
[quote="
det är nog det som är det svåraste,att få ett förhålladevis gammalt
att gå snyggt o städat.
/F[/quote]
Men detta Vems hur mycket kostar de då?? För i värsta fal får man väl inhandla ett sådant!! För borde ju funka på B230F??
det är nog det som är det svåraste,att få ett förhålladevis gammalt
att gå snyggt o städat.

/F[/quote]
Men detta Vems hur mycket kostar de då?? För i värsta fal får man väl inhandla ett sådant!! För borde ju funka på B230F??
Ja e int bitter!!
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
kom bara ihåg att på en sugmotor så är IR förgasare det optimala i den vanliga värden iallafall
svårt att slå med en insprutning både i effekt och körbarhet
IR = induviella runners (en förgasare per cylinder)

IR = induviella runners (en förgasare per cylinder)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Har findera på detta å blir mera övertygad att toppen ska palla med ju mera jag sitter å fundera ute i verkstan Men kom då på har fått tag i en topp till eller många rätare sagt
Men en 530som går å plana mera än 398an å funderar då på å stoppa i ett steg större ventil på utblåset borde ju bli bli viss skillnad på den!!
Sen är de ju denna kam fundering??? För vill ju ha bra botten drag i den!!! från 2000 å upp till 6500/7000 något!! Å fundera på å plana den nya toppen 2mm för den som sitter i nu är bara planad 1mm å har bara 12kg i komp hade 13,5 i alla inan topp byte!! Men för å få till de bätttre med den andra formen på förbräningsrummet så borde ju kompen inte vara till nack del å lika dant med vassare kam så är de ju bara fördel med högre komp!!!

Sen är de ju denna kam fundering??? För vill ju ha bra botten drag i den!!! från 2000 å upp till 6500/7000 något!! Å fundera på å plana den nya toppen 2mm för den som sitter i nu är bara planad 1mm å har bara 12kg i komp hade 13,5 i alla inan topp byte!! Men för å få till de bätttre med den andra formen på förbräningsrummet så borde ju kompen inte vara till nack del å lika dant med vassare kam så är de ju bara fördel med högre komp!!!
Ja e int bitter!!
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
kg oo3
jag har denna kam och på ettan och tvåan drar den direkt (kanske för mitt lättade sväng hjul ) på 3 o 4 börjar den vid 2500 varv och vid 3 tusen
drar den riktigt hyfsatt har en portad 405 planad 2mm blocket planat 0.5 org ventiler (fick flytta fördelaren för denna topp och kör med k-jet )
för din motor säljer kg både chips till sprut och tändning
för att köra med kg oo3 ta hem ett nytt svänghjul med för ditt är svintungt(finns hos kg väger 4.5kg ger bra med liv)
du behöver en ny tryckplatta med
drar den riktigt hyfsatt har en portad 405 planad 2mm blocket planat 0.5 org ventiler (fick flytta fördelaren för denna topp och kör med k-jet )
för att köra med kg oo3 ta hem ett nytt svänghjul med för ditt är svintungt(finns hos kg väger 4.5kg ger bra med liv)
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Re: kg oo3
Ja har funderat på den kammen!! Men skulle vilja haft en lite vassare sak med högre lyft!! Sen lätta svänghjulet vill jag inte göranordell skrev:jag har denna kam och på ettan och tvåan drar den direkt (kanske för mitt lättade sväng hjul ) på 3 o 4 börjar den vid 2500 varv och vid 3 tusen

Ja e int bitter!!