Kamaxel val Portad B230???

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
nordell
Lite mer laddtryck

Inlägg av nordell »

nu är det väll så att om man har helt orginal så vinner man en viss ökning på 1 och 2 men ingen ting på 3 och 4 men kör du med lite värre saker lär du märka en klar skillnad. naturligt vis drar den tidigare men klippet kommer som jag sa
ditt problem med det tunga svänghjulet som du vill ha hjälper dig kanske
dom första 30 metrarna i en upförsbacke. sen kommer vikten att bli imot dig(den enda gång du har nytta av vikt) all vikt som ligger så långt ut ställer till bekymmer. så om du byter kommer du bli glatt överaskad
varför låta allt vridmoment dö av övervikt som ligger så långt ut. du får inget mer vrid av vikt. men när du väl fått snur på skiten lever den lite längre i en uppförsbacke
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ja broblemer e att med den kammen jag har nu har jag så helvetes kort register mellan 4500-6500 drar till varvstoppen utan problem Men lite jobbigt med de registret i en bruksbil!! Å sen kommer den som sagt gå som bruksbil därför jag inte vill lätta svänghjulet med tanke på släpvagn husvagn mm mm Sen lättat svänghjul ger ju inte mera effekt i säg möjligen aningen rappare motor!! Men min botten blir standard tills nästa sommar för då ska den isär å balanseras å vikta in kolvar å stakar mm mm Men e som kammen jag har funderingar på Skulle vilja haft en Typ GT6 eller Kg7
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Tog kontakt med dom som har slipa kammen å fick rek å köra med 0,30 i ventilspel iställe för 0,40 men tycker inte de ska ha någon större skillnad men ska pröva i alla fall!!
Å Kaminställningen skulle vara 3mm vad som nu menas med de?? Men gissar på att de är hur mycke insug ska vara öppen när de överlappar?

Så ska pröva ändra detta så får man se om de blir någon skillnad på de hela :wink:
Ja e int bitter!!
nordell
Lite mer laddtryck

kammar

Inlägg av nordell »

om jag inte kommer ihåg fel är gt6 kammen en banracing kam med ganska sent klipp som du har nu.
kg 7 kammen och gt6 borde vara alldeles förvassa fö ett orginalsprut
han kommer om det funkar överhuvudtaget att rulla grymt mycket på tomgång
med 3mm menar dom att insugnings ventilen på ettans cyl ska vara öppen 3mm när ettans kolv är i öd har du planatt den kommer du förmodligen att behöva ett justerbart kamremshjul
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Re: kammar

nordell skrev:om jag inte kommer ihåg fel är gt6 kammen en banracing kam med ganska sent klipp som du har nu.
kg 7 kammen och gt6 borde vara alldeles förvassa fö ett orginalsprut
han kommer om det funkar överhuvudtaget att rulla grymt mycket på tomgång
med 3mm menar dom att insugnings ventilen på ettans cyl ska vara öppen 3mm när ettans kolv är i öd har du planatt den kommer du förmodligen att behöva ett justerbart kamremshjul
Ok bra å veta för har allri hört något om dessa kammar!! NJa nog borde Kg7an funka nå Den ska ju in å mapas så de bästa möjliga av de borde väl gå å fixa!! Ja tomgången kan inte bli mycke värre tyvär!! Ok misstänkte de var så dom mena!! Nja eller så filar man kamdrevet som på voc motorerna har gjort de nu med men utan mätning å ger mig fan på att de gjorde 10hk minst!!! Så ska ta å mäta å kika på de lite här fram över :thumbright:
Ja e int bitter!!
Hazze_fixar
Lite mer laddtryck

kg

Inlägg av Hazze_fixar »

Tjenare.. hade en kg003 kam i en 245a me f motor som ja hade nyligen o den är riktigt bra drar över hela registret o ger en extra knuff från 4500rpm klart den bästa kammen ja använt.. men vill du ha en riktigt vass kam som varvar mkt så köp en månen 7 det är en omslipad kam som är riktigt bra finn bla på www.folkraceshop.se
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Ok låter ju inte så himla illa var sådan info jag letat men har hittils bara fått negativkritik om sprutet å svänghjulet!! Tack så mycket för ett vetigt svar :thumbright: Jo har funderat på en sån å hört mycket bra men hörde med Folkraceshopen å dom sa att den börja dra ganska tidigt?? Men frågan eju hur hålbarheten på en sån är men kan väl bara gå åt helvete :D
Ja e int bitter!!
Hazze_fixar
Lite mer laddtryck

kg kam

Inlägg av Hazze_fixar »

min 245a va motor konseptet kg003 kam, org 530 topp, öppet filter, d grövsta extraktorn ja har sett 2,5" avgas me 2st burkar. o f sprut o org svänghjul. o den gick som fan mätarn ut utan problem redan på 4 an o man kunde åka 90 på 5an o kliva på fullt o den drog fint ända upp t 200 utan problem.

hade månen 7a i min folkrace bil o ja tycker den börjar fan inte dra före 3500 minst skulle ja tro...
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Ok min har en Portad 398 topp andra förbräningsrum Planad 1mm Ex rör som jag tror e för grovt å 2,5" å 2 burkar i övrigt lika Ja de kan man inte med min nu börjaar dra som satan vid typ 75-80 på 2an å draqr till 100 när varvstoppen går i så registret e ingen höjdare!!! Men blir nog till å beställa en sådan kam då troligen eller en Månen 7 för drar ju i alla fal tidigare än vad min gör nu :thumbright:
Ja e int bitter!!
Hazze_fixar
Lite mer laddtryck

kam

Inlägg av Hazze_fixar »

oki.. låter inte som nån höjdare att ha sånt register o åka gata me direkt.. va e d för kam du har??
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Ne de funkar inte alls å för långa steg mellan växlarna med!! Ja en Reijo kam med 280duration 11,67 i lyft 108 i nockvinkel så enligt de är den en ganska snäll kam men inte när den sitter i motorn!!!
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing

Inlägg av fredde_vit_pv »

tycker det låter som varvstoppet är problemet :lol:
om man får till ett register från 3500-7000+ så är det ju dubbelt så brett
som orginalmotorn och klarar längre steg än orginal mellan växlarna!
ja, i teorin iaf :wink:
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Haha jo så kan man ju också tänka å stämmer ju till viss del roligt ja :lol: men föga underhållande i bruksbilen som ska gå med släp å på semester osv osv :(
Ja e int bitter!!
Skriv svar