Volvo 140 V8
Volvo 140 V8
Jag heter Westrin och bor i Hälsingland och har skruvat Volvo i hela mitt liv.
Här kommer lite bilder på vad som är tänkt att komma ut på vägarna 2008 besiktigad och klar.
Bilen är en 142 GL -74 som jag tänker hiva ner en Cheva 305:a + TH350 låda i.
Det som står på tur här näst är urkapning av innerskärmar tack vare att Volvo inte såg till att göra plats för headers, och sedan montering av båge samt ihopsättning av motorn.
(Hoppas att jag platsar på detta forum fast det inte är en turbo.)
Mvh.
Här kommer lite bilder på vad som är tänkt att komma ut på vägarna 2008 besiktigad och klar.
Bilen är en 142 GL -74 som jag tänker hiva ner en Cheva 305:a + TH350 låda i.
Det som står på tur här näst är urkapning av innerskärmar tack vare att Volvo inte såg till att göra plats för headers, och sedan montering av båge samt ihopsättning av motorn.
(Hoppas att jag platsar på detta forum fast det inte är en turbo.)
Mvh.
Senast redigerad av Westrin den ons okt 03, 2007 11:59 am, redigerad totalt 1 gånger.
Ballt bygge!
Hur tänkte du dej stuket på bilen sedan. Strikt orginal eller vad.
Själv är jag lite svag för sleeperstuket.
Hoppas det går smidigt med besiktningar.
Vad kräver SFRO att du gör med bilen för att montera v8?
Hur tänkte du dej stuket på bilen sedan. Strikt orginal eller vad.
Själv är jag lite svag för sleeperstuket.
Hoppas det går smidigt med besiktningar.
Vad kräver SFRO att du gör med bilen för att montera v8?
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Re: Volvo 140 V8
Allt som är fränt platsar, så det här är helt rätt.Westrin skrev:(Hoppas att jag platsar på detta forum fast det inte är en turbo.)

Driddler : Jag håller med, det är snyggt med ett sleeperstuk så man inte anar vad som gömmer sig.
Blir det en riktigt trött 305a så den går att besikta lätt med tanke på effektkrav? (15kW/100kg)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ang. stuket på bilen så är det tänkt att bli något åt sleeper hållet åtminstånde så mycket sleeper det kan bli med luftfiltret 1decimeter ovanför huven.
Sen ang. SFRO så är det en hel del som krävs för ombyggnad. bl.a. 164 framvagn, ventilerade skivor fram, helst en 740 bakaxel med boxade infästningar.
Sen är det inte hk. som ställer till det hela utan vridmomentet.
Men SFRO har sagt att det ska lösa sig med besiktningen om dessa ombyggnationer genomförs.
Mvh.
Sen ang. SFRO så är det en hel del som krävs för ombyggnad. bl.a. 164 framvagn, ventilerade skivor fram, helst en 740 bakaxel med boxade infästningar.
Sen är det inte hk. som ställer till det hela utan vridmomentet.
Men SFRO har sagt att det ska lösa sig med besiktningen om dessa ombyggnationer genomförs.
Mvh.
- Harmångersbon
- Lite mer laddtryck