Bearbeta förbränningsrum

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
Nordgren
Lite mer laddtryck
Inlägg: 19
Blev medlem: lör sep 08, 2007 12:13 am
Ort: Östersund
Kontakt:

Bearbeta förbränningsrum

Inlägg av Nordgren »

Tänkte höra om man får ut något av att runda av dom 2 "kanterna" vid tändstiftshålet i förbränningsrummet eller sänker man kompet för mycket?

Nyren B20 orginalblock.
Nyren. E-topp 84,9 tjock med 40 mm insug och 44-37 vent.
0,8 mm toppackning.
Ny K-kam.
Dubbla SU HIF6 med ett sportluftfilter.

Visst borde jag bräcka 100 hk
med denna setup? :roll:
Bild
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Inlägg av pejon »

Dom 2 "kanterna" skall rundas, annars får du glödtändning och spikning.
Och ja, du kommer nog över 100 hk.

:dance2: pejon
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
The
Forumsberoende
Inlägg: 5104
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

varför itne en roligare sugkam och bättre gasare? ;)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Nordgren
Lite mer laddtryck
Inlägg: 19
Blev medlem: lör sep 08, 2007 12:13 am
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Nordgren »

The skrev:varför itne en roligare sugkam och bättre gasare? ;)
Just nu hade jag inget annat..... råkade sälja mina weber 45òr
alldeles för billigt :doh:
Skriv svar