tjenare, är det någon som på rak arm vet om det är brytarlös tändning på b21et motorerna?
tack på förhand /Fredde
Tändning b21et
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tor jun 14, 2007 8:43 pm
- Ort: Vallentuna/Lindholmen
Tändning b21et
SuiCyco Motherfucker!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 338
- Blev medlem: tor nov 11, 2004 12:19 pm
- Ort: Venjan, men ofta i garaget i Orsa
Re: Tändning b21et
Ja det är det.SuiCyco! skrev:tjenare, är det någon som på rak arm vet om det är brytarlös tändning på b21et motorerna?
tack på förhand /Fredde
/Jonas
- backeliten
- MS-Guru
- Inlägg: 938
- Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- Kontakt:
Re: Tändning b21et
På min satt de då induktiv givare i fördelaren o tändbox iallafall..
så brytarlös är den allt!
/Jonas
så brytarlös är den allt!
/Jonas
SuiCyco! skrev:tjenare, är det någon som på rak arm vet om det är brytarlös tändning på b21et motorerna?
tack på förhand /Fredde
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
jonas.back(at)swetune.se
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tor jun 14, 2007 8:43 pm
- Ort: Vallentuna/Lindholmen
ok!
konstigt. på min b21et har jag en vevgivare som inte ser ut att ha varit inkopplad någonstanns då det sitter ett plasthölje över kontaktstycket...
men om inte den varit inkopplad någonstanns, får ju inte tändningen någon signal..
skumt.
snälla hjälp. lite desperat som man är..
konstigt. på min b21et har jag en vevgivare som inte ser ut att ha varit inkopplad någonstanns då det sitter ett plasthölje över kontaktstycket...
men om inte den varit inkopplad någonstanns, får ju inte tändningen någon signal..
skumt.
snälla hjälp. lite desperat som man är..
SuiCyco Motherfucker!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det är en servis givare som volvo använder.SuiCyco! skrev:ok!
konstigt. på min b21et har jag en vevgivare som inte ser ut att ha varit inkopplad någonstanns då det sitter ett plasthölje över kontaktstycket...
men om inte den varit inkopplad någonstanns, får ju inte tändningen någon signal..
skumt.
snälla hjälp. lite desperat som man är..
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tor jun 14, 2007 8:43 pm
- Ort: Vallentuna/Lindholmen
ok tack för svaret jens, och alla andra, det var det jag misstänkte..
var det inte en så kallad breakout-box man hade på den tiden när man kollade felkoder?
iallafall..-då behöver jag med andra ord inte bry mig om hur jag sätter svänghjulet på veven.. eller är veven och svänghjulet balanserat tillsammans från fabrik??? vill ju inte ha obalans i motorn...
var det inte en så kallad breakout-box man hade på den tiden när man kollade felkoder?
iallafall..-då behöver jag med andra ord inte bry mig om hur jag sätter svänghjulet på veven.. eller är veven och svänghjulet balanserat tillsammans från fabrik??? vill ju inte ha obalans i motorn...
SuiCyco Motherfucker!