Grupp B..

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
motorfoto.net
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: tis jul 24, 2007 1:34 am
Ort: Lycksele
Kontakt:

Grupp B..

Inlägg av motorfoto.net »

Detta måste vara det hårigaste man kan köra efter en skogsbilsväg. :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=quDX36WJM7k
jimbob
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: ons okt 05, 2005 7:45 am

Inlägg av jimbob »

Helt galet ös! Men publiken verkar inte ha så mycket till självbevarelsedrift :)
quattroo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: tor jun 07, 2007 9:42 am
Ort: Lycksele

Inlägg av quattroo »

vilken fart o fläkt ! som föregående talare säger publiken verkar lite självmordsbelägna :hihi:
Användarvisningsbild
Worre
För mycket laddtryck
Inlägg: 204
Blev medlem: mån aug 14, 2006 4:22 pm
Ort: vitsand pite

Inlägg av Worre »

s1an låter så brutal :twisted:
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
nms
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis nov 28, 2006 5:04 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av nms »

Det var nog i första hand bristen på självbevarelsedrift (både hos publik och förare) som gjorde grupp B så brutal. Hörde för några år sedan en f.d. grupp B-förare säga i en intervju att enda sättet att klara av att köra med all publik ute på banan var att intala sig själv att de inte var där.

Mer ös: http://www.youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw

Gåshud. 'nuf said.
batterix
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: lör dec 30, 2006 4:01 pm

Inlägg av batterix »

Faan va fränt :D
stefan2
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: sön nov 27, 2005 12:36 pm

Inlägg av stefan2 »

Mmmm Mumma dessa bilar!
1,4 BAR är skoj
Användarvisningsbild
Erik Samuelsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: mån okt 09, 2006 11:50 am
Ort: Vansbro/Dalarna

Inlägg av Erik Samuelsson »

får dagens wrc bilar att se rätt tama ut :)
SR
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör sep 29, 2007 4:34 pm

Inlägg av SR »

Vad är de för skillnader mellan olika grupper?
tex
Grupp A
och
Grupp B ?
nms
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis nov 28, 2006 5:04 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av nms »

http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B säger föjande:
Group A referred to production-derived vehicles limited in terms of power, weight, allowed technology and overall cost. The base model had to be mass produced (5000 units/year) and had to have 4 seats. Group A was aimed at ensuring a large number of privately-owned entries in races.

By contrast, Group B had few restrictions on technology, design and the number of cars required for homologation to compete (only 200).Weight was kept as low as possible, high-tech materials were permitted, and there were no restrictions on boost, which turned out to mean almost unlimited power. The category was aimed at car manufacturers by promising outright race victories and the subsequent publicity opportunities without the need for an existing production model.
Användarvisningsbild
stoffehansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 205
Blev medlem: sön jan 30, 2005 3:27 pm
Ort: Havdhem(gotland)
Kontakt:

Inlägg av stoffehansson »

Hörde en annan skön komentar kommer inte i håg vilken förare det var , men dom hade kört en sträcka i skogen som var lika lång som en formel 1 bana då hade de haft samma tid på sträckan som f1 bilarna hade i varv tid!!!
stefan j fd cab
Forumsberoende
Inlägg: 916
Blev medlem: fre jul 22, 2005 12:39 pm
Ort: surahammar

Inlägg av stefan j fd cab »

tror det är kankkunen - just four seconds slower

Användarvisningsbild
motorfoto.net
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: tis jul 24, 2007 1:34 am
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av motorfoto.net »

nms skrev:Det var nog i första hand bristen på självbevarelsedrift (både hos publik och förare) som gjorde grupp B så brutal. Hörde för några år sedan en f.d. grupp B-förare säga i en intervju att enda sättet att klara av att köra med all publik ute på banan var att intala sig själv att de inte var där.
Ja men har ingen tänkt på stackaren som frivilligt satta sig bredvid och åkte med utan att se över instrumentpanelen? :lol:
Löwen
För mycket laddtryck
Inlägg: 476
Blev medlem: mån nov 06, 2006 8:02 pm
Ort: Grängesberg

Inlägg av Löwen »

hur mån pållar va de i dom där då?? dom värkar ju gå mycket bättre än dagens rally bilar..

//Löwen
Bild
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

Löwen skrev:hur mån pållar va de i dom där då?? dom verkar ju gå mycket bättre än dagens rally bilar..

//Löwen
på slutet av grupp-b eran var det uppot det dubbla effekten mot idag, sista s1:an var på 750hk, efter gr:b förbjöds skall en 34mm restriktor användas på turbons inlopp, därför dagens wrc bilar låter lite fjollit blir ju inte mycket varva.
Skriv svar