Någon som kör med KL-racing wg?
- Henrik Braun
- Forumsberoende
Någon som kör med KL-racing wg?
Tänkte köpa en sånhär: http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=548
Någon som provat den? Ser ju fin ut på bild iallafall! Kl säljer väl inget skit iof men alltid kul att höra folks erfarenheter.
Någon som provat den? Ser ju fin ut på bild iallafall! Kl säljer väl inget skit iof men alltid kul att höra folks erfarenheter.
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Henrik Braun
- Forumsberoende
Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.
För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.
// Kristian
För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.
// Kristian
- dgyldmark
- Forumsberoende
Det är lite som du säger att de har läckt i v-bands klämmorna. Men gängor och resten har vart mycket bra. inget och klaga på i mitt fall.schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
// Kristian
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
har du pratat om det med krister? han brukar inte va omöjlig att göra med, som sakt det kanse var ett måndax ex.schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
// Kristian
jag brukar alltid skruva isär kina westgatarna och kontrolera att allt ser bra ut men jag tycker att de nästan alltid är ok.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Mitt exemplar var var lika dåligt, med tillägget att någon hade satt fast avgashuset i skruvstädet och dragit ihop det så det blev ovalt och därigenom otättJag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
// Kristian
Kvaliten var obefintlig, och jag lär inte köpa en likadan igen.
/Tobias
Hej! Jag mailade KL racing och påtalade vilka problem jag haft endast för att han skulle vara medveten om problemen, jag hade inga reklamations funderingar då jag redan hade åtgärdat problemen. Jag fick inget svar!Jens Gustavsson skrev:har du pratat om det med krister? han brukar inte va omöjlig att göra med, som sakt det kanse var ett måndax ex.schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
// Kristian
jag brukar alltid skruva isär kina westgatarna och kontrolera att allt ser bra ut men jag tycker att de nästan alltid är ok.
Men som sagt, betalar man 1500:- för en wg så kan nog vissa exemplar vara dåliga medan vissa är bra.
Jag har köpt en hel del grejer hos KL racing och jag har bara positiva omdömen om företaget, snabba leveranser m.m.
// Kristian
Det ända som var fel på min 60 mm wasgate var att det saknades matrial på ventilskaftet.
Det var stora gropar i matrialet och den största var ca 20 mm lång.
Jag mailade krister och skickade med bilder på ventilen, dagen efter fick jag en ny o fin på posten.
Jag tycker att Krister är väldigt bra att ha att göra med och han verkar ta sitt ansvar när det behövs.
Krister sa till mig att det inte är men borde vara rostfri ventil och styrning i wasgatarna men vad jag har kommit fram till så är båda rostfria.
Dom är inte magnetiska iaf och ser inte ut att vara behandlade på nått sätt.
Det finns ju andra icke magnetika ståltyper men då är det väl väldigt dyra matrial som jag inte tror att Kineserna skull använda sig av i lågbudget tillverkning.
Det var stora gropar i matrialet och den största var ca 20 mm lång.
Jag mailade krister och skickade med bilder på ventilen, dagen efter fick jag en ny o fin på posten.
Jag tycker att Krister är väldigt bra att ha att göra med och han verkar ta sitt ansvar när det behövs.
Krister sa till mig att det inte är men borde vara rostfri ventil och styrning i wasgatarna men vad jag har kommit fram till så är båda rostfria.
Dom är inte magnetiska iaf och ser inte ut att vara behandlade på nått sätt.
Det finns ju andra icke magnetika ståltyper men då är det väl väldigt dyra matrial som jag inte tror att Kineserna skull använda sig av i lågbudget tillverkning.
GASA TILLS DET RASAR