Någon som kör med KL-racing wg?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Någon som kör med KL-racing wg?

Inlägg av Henrik Braun »

Tänkte köpa en sånhär: http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=548

Någon som provat den? Ser ju fin ut på bild iallafall! Kl säljer väl inget skit iof men alltid kul att höra folks erfarenheter.
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Hej Braun!

Jag ska också åka med en sån wastegate fast 60mm. Det ända jag har hört om dom är att man bör dela den o kolla så alla bultar osv är spännda!

Ska de bli fart på den gammle bimmern nu?
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
dgyldmark
Forumsberoende
Inlägg: 765
Blev medlem: mån jan 10, 2005 12:22 am
Ort: Bräkne-Hoby Tele:0723508328 Namn:Dan Gyldmark

Inlägg av dgyldmark »

Du bör ju veta men kanske inte tänkt på det, Jag åker med en sådan.
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

Jag skall också åka med en sådan, öppnade min och inte var bultarna spända och så sitter det dubbla fjädrar orginal så den öppnar väl vid 2kg ungefär :doh:
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Inlägg av Henrik Braun »

dgyldmark skrev:Du bör ju veta men kanske inte tänkt på det, Jag åker med en sådan.

Ofan! Då är saken klar ju!
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
schwitzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: fre jul 28, 2006 5:04 pm
Ort: Timrå

Inlägg av schwitzer »

Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.

Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.

För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.

// Kristian
Användarvisningsbild
dgyldmark
Forumsberoende
Inlägg: 765
Blev medlem: mån jan 10, 2005 12:22 am
Ort: Bräkne-Hoby Tele:0723508328 Namn:Dan Gyldmark

Inlägg av dgyldmark »

schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.

Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.

För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.

// Kristian
Det är lite som du säger att de har läckt i v-bands klämmorna. Men gängor och resten har vart mycket bra. inget och klaga på i mitt fall.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.

Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.

För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.

// Kristian
har du pratat om det med krister? han brukar inte va omöjlig att göra med, som sakt det kanse var ett måndax ex.

jag brukar alltid skruva isär kina westgatarna och kontrolera att allt ser bra ut men jag tycker att de nästan alltid är ok.
Caltex
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: sön dec 28, 2003 11:36 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Caltex »

Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.

Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.

För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.

// Kristian
Mitt exemplar var var lika dåligt, med tillägget att någon hade satt fast avgashuset i skruvstädet och dragit ihop det så det blev ovalt och därigenom otätt
Kvaliten var obefintlig, och jag lär inte köpa en likadan igen.

/Tobias
schwitzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: fre jul 28, 2006 5:04 pm
Ort: Timrå

Inlägg av schwitzer »

Jens Gustavsson skrev:
schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.

Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.

För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.

// Kristian
har du pratat om det med krister? han brukar inte va omöjlig att göra med, som sakt det kanse var ett måndax ex.

jag brukar alltid skruva isär kina westgatarna och kontrolera att allt ser bra ut men jag tycker att de nästan alltid är ok.
Hej! Jag mailade KL racing och påtalade vilka problem jag haft endast för att han skulle vara medveten om problemen, jag hade inga reklamations funderingar då jag redan hade åtgärdat problemen. Jag fick inget svar!

Men som sagt, betalar man 1500:- för en wg så kan nog vissa exemplar vara dåliga medan vissa är bra.

Jag har köpt en hel del grejer hos KL racing och jag har bara positiva omdömen om företaget, snabba leveranser m.m.

// Kristian
JJG
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jul 18, 2006 10:58 am
Ort: B-HOLM

Inlägg av JJG »

Det ända som var fel på min 60 mm wasgate var att det saknades matrial på ventilskaftet.
Det var stora gropar i matrialet och den största var ca 20 mm lång.
Jag mailade krister och skickade med bilder på ventilen, dagen efter fick jag en ny o fin på posten.
Jag tycker att Krister är väldigt bra att ha att göra med och han verkar ta sitt ansvar när det behövs.

Krister sa till mig att det inte är men borde vara rostfri ventil och styrning i wasgatarna men vad jag har kommit fram till så är båda rostfria.
Dom är inte magnetiska iaf och ser inte ut att vara behandlade på nått sätt.
Det finns ju andra icke magnetika ståltyper men då är det väl väldigt dyra matrial som jag inte tror att Kineserna skull använda sig av i lågbudget tillverkning.
GASA TILLS DET RASAR
Skriv svar