Korvmojjar och Bränt Gummi: Del 9 - Para-Normalt

Tjata om vad som helst .
Jillo
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Ort: en bit från trollhättan

Inlägg av Jillo »

denna historian är förjävla kul att läsa :hihi: man skrattar så gott!!"bonnigheten" är så rätt i detta fallet,hoppas det kommer mer delar av denna "harrypotter killer":thumbright:
RWik
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: ons jul 11, 2007 2:18 am
Ort: Sundsvall

Inlägg av RWik »

Haha fan vad jag garvade! :hihi:
Kommer det nån fler del ?
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Alltid kul med positiv respons, tack ska ni ha!

Jo, jag har ju då börjat skissa på del 7 nu...Blir en del nytt, en del gammalt och naturligtvis stora mängder bonnmeck. Ni får se helt enkelt, skriver när jag har motivation och ork :wink:
volvo_144
För mycket laddtryck
Inlägg: 482
Blev medlem: tor sep 01, 2005 10:47 am
Ort: norrbotten

Inlägg av volvo_144 »

Glufsen skrev:Alltid kul med positiv respons, tack ska ni ha!

Jo, jag har ju då börjat skissa på del 7 nu...Blir en del nytt, en del gammalt och naturligtvis stora mängder bonnmeck. Ni får se helt enkelt, skriver när jag har motivation och ork :wink:
man har skratta åt de här mer än 1gång :lol:
Joakim Borg
För mycket laddtryck
Inlägg: 338
Blev medlem: sön nov 12, 2006 8:59 am
Ort: Smedjebacken

Inlägg av Joakim Borg »

Haha banan va bra dom är :lol: :thumbright:
Morgårn Speedshop
Speeding - Fordonsförmedlarna Dalarna AB - KL Racing
Användarvisningsbild
Rillan_142
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:54 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Rillan_142 »

kommer mera hoppas jag ? :lol: Detta var fan det bästa jag läst på mycket länge :thumbright:
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 374
Blev medlem: ons apr 20, 2005 2:05 pm
Ort: Näsåker

Inlägg av Foffe »

Cpt Tuttle skrev:
Glufsen skrev: :lol: Grov ironi över en del människors fördomar mot bönder. Eller nåt :wink: .
Ja, det är konstigt att man får använda "bonde", "bonnigt" osv. som skällsord... Prova använda ett visst ord på "N" på samma sätt och du får se när det tar fyr i helvete... :evil: Nu vet jag ju att du aldrig skulle använda det så, Glufsen, men låt inte folks jävla fördomar ta över dig också... Jag måste säga att jag både tar åt mig och blir stött... :thumbdown: Alltså inte pga. dig, utan pga. den användningen. :wink:
Det var ju en veldigt konstig vändning.
Det hela handlar om parodier och överdrivet framlagda fördommar över Olika mäniskors leverne.
Precis som att "fille" framställs som en Nybils-raggare och får ett flertal mindre smickrande egenskaper så framställs en
Överdriven och fördomsfull bild av en bonde som en annan karaktär ? Vari ligger problemet och
hur kan du ta ena karaktären på fullt allvar medan du skrattar åt den andra?
Bild
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Foffe: Var god läs sista meningen i det du citerat...

När kommer del 7?
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Del 7 är inte alls långt borta faktiskt, om en vecka eller två får ni ta del av den mest skruvade delen hittils i följetongen.

Tack också för alla värmande kommentarer :thumbright:
Användarvisningsbild
Mokko
För mycket laddtryck
Inlägg: 261
Blev medlem: mån okt 23, 2006 11:05 pm
Ort: Forsa (Hudiksvall)

Inlägg av Mokko »

Glufsen skrev:Del 7 är inte alls långt borta faktiskt, om en vecka eller två får ni ta del av den mest skruvade delen hittils i följetongen.

Tack också för alla värmande kommentarer :thumbright:
Börjar den på att bli färdig?
Sitter nästan med abstinens efter att få läsa den nya delen :D
Användarvisningsbild
M Bengtsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 462
Blev medlem: mån jan 15, 2007 8:33 pm
Ort: Vara

Inlägg av M Bengtsson »

Ja hur går de glufsen? :)
Volvo 142 -70 -Överladdat projekt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Hade en mysig datorkrasch för två veckor sen, hoppas att det inte var hårddisken som for åt helvete för då blir det nog ingen Del 7 på bra länge :(
batterix
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: lör dec 30, 2006 4:01 pm

Inlägg av batterix »

Neeej! Hoppas det löser sig :shock:
Användarvisningsbild
loffe
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: ons jun 06, 2007 7:18 pm

Inlägg av loffe »

Glufsen skrev:Hade en mysig datorkrasch för två veckor sen, hoppas att det inte var hårddisken som for åt helvete för då blir det nog ingen Del 7 på bra länge :(
Sånna gånger då det är nästan måste med recovery. Tips är väl att ha den i frysen medans du kör recovery på den. Dvs om det var hdd som for åt h-vete. Hoppas du får upp ny del snart, sträckläste alla delarna idag. :)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Synd att inte fler kan läsa dessa. :(

Jag vill INTE vara spydig mot de som inte har några kunskaper. Egentligen. För vi måste alla börja någonstans, men... :(

På sistone har jag märkt en tendens att det hittat hit VÄLDIGT många som ställer frågor i stil med "Kan jag sätta turbo på min 740? Hur gör man? Hur många hästar får man?" eller "vad får jag för effekt på min motor om jag byter kam och sätter dit ett annat avgassystem" utan att något är specifierat.

Dylika inlägg får man säga kommer från folk som börjar i fel ände. Men visst, jag ska inte säga att jag är någon expert, eller att det är fel att inte kunna något, men varför inte kolla genom lite trådar och se det här forumet som en väldigt stor kunskapsresurs, och kanske få reda på lite saker innan man börjar fråga. Med tanke på hur vissa frågar kan de inte ha någon skruvvana alls, kanske skulle prova att byta olja innan de bygger en 800 hk turbosnurra?

Det var dylika inlägg som fick mig att sluta skriva på Zatzy, och som är orsaken till att jag inte reggat mig på garaget, och det var lite bristen på dylika inlägg som fick mig att regga mig här...

...nu funderar jag nästan på att lämna detta forum på grund av att det håller på att bli precis likadant här. :(

En bra start för många vore nog att läsa dessa historier.
Skriv svar