är enligt säljaren en holset LEK4, och ska vara motsvarande en hx50 ungefär,
61mm in och 73 ut.
men varför ser den så konstig ut, å va kan den vara läåmplig till?
hade tänkt 500+ på en 3liters sexxa med ca 2 bars ladd,.
men den här ser ju mongo ut, fungerar den ändå eller?? jag hade bara dem två måtten å räknade lite snabbt på inducer å exducer å tyckte den borde räcka men som sagt..
Senast redigerad av knotan den fre nov 09, 2007 10:26 pm, redigerad totalt 1 gånger.
jo det är twinentry, tycker den ser skum ut iom att lagerhuset är typ jääkligt lång jämnfört med bredden på turbinhus och kompressorhus. axeln är väll typ en fingäng m12a eller nått så den lär ju väga en del å pumpa runt
hade tänkt köra med twinentrygrenrör, men det är inte risk att 3 cylindrar får högre avgasmotstånd än övriga tre med denna konstruktion??
att den är segspoolad e å omodern gör inget, kommer ha bra botten i maskin ändå
ofan då är det bara attt köra på då. väntar på flänsar från polaren å böjjar är hemma så sen ska vi bara se vart fasen pjäsen ska få plats
ska ner till ica nu å hämta paket från usa, 512 kr vart iallafall tullavgiften på en eaton m90 kompressor, så sen är det nästa problem med å få plats med alla IC rör
då vet vi att turbon kommer funka...
insuget kommer jag låta vara orginal på motorn, om ni inte vet hur dte ser ut så är det väll kort sagt ca 40cm runners som är dragna rakt snett uppåt från ventil ca 25 cm sen en ganska snäv böjj som går upp över insuget mot ventilkåpan å ett plebnum på nån liter å sen kommer spjället ungefär mitt över ventilkåpans riktning...
grenröret jag tänkte bygga blir av enklaste möjliga.
relativt korta pipor å inte avstämt alls.
dvs dra piporna kortaste vägen , mebn ändå hålla det delat, turbon kommer hamna en bit ovanför toppen mitt mellan 3ans å 4 ans cylle å två 60mm rör kapade 50 grader in i varandra och delat i mitten med vägg. sen bygga ihop så jag har att det kommer bli ett rör som alla tre cyllar kommer in i kortaste vägen...
slutet av avgaskanalen mot grenrörsfläns är kabnalen ca 35mm i diameter och grenrörsflänsen har 40mm hel. sen är det 48mm rör som används. kommer försöka slipa upp så snälla övergångar som möjligt.. å delar såklart rören för
ww ända fram till ventil..
lägger upp en pain skissad fil på hur grenröret kommer se ut på et ungefär...
åsikter om detta.
till saken hör ju att kam,marna är av modell standard, dvs inga alls vassa saker...
orginalgrenrören ligger på 35mm invändigt med inbuktningar för pinnbult å skit , liknande design fast utan pulssplitt, sen så måste jag desutom bygga om för ny fläns å sen bygga upp turbon ca 1.5 Dm för platsens skull..
säkert inget jättekasst grenrör för 3-400 hästar, men absolut inget att tänka på i detta sammanhang..