Så..har vi då varit hos "Jari" i Flen av alla ställen å hämtat det som skall bli chassie.
Roligt nog visade det sig att bilen var i ett förvånansvärt gott skick!
Rost finns naturligtvis,men i mycket ringa omfattning för att vara en 91a 190...
Å..det e en 2.5-16...med automat.
Mkt riktigt..så e KE-jetet sönderskruvat...som vanligt,å till den grad att vi står i minusgrader å snö i Flen med en bil som inte går igång...
Men..för de som nu känner till K-jet...håll i er nu...efter att ha backat ur Co skruven SJU VARV(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!),så brumma eländet till liv!!!
SJU VARV!!!!!!!!!!!
Jaja..maskin lulla å gick som den aldrig gjort annat!
Å vad vidare e...hur snällt,tight å fint som helst.
Med CO skruven urbackad SJU VARV ville den tom göra 180 på 3an på vägen hem...
Inuti?
Tja..va ska jag säga?
Hur fin som helst.Väl på par med andra välskötta cossies jag sett.
Mkt mkt välhållen helt enkelt.
Fel då?
Japp.
SLS systemet läcker.Helt klart,för det luktar tom bränd hydraulolja om avgasystemet baktill,å vägegenskaperna i bakvagnen e...intressanta vid lite fart
OVP relät e naturligtvis kass..men..i det stora hela e bilen rent av otroligt frisk.
Lustig optionlista...för..den saknar läder...saknar taklucka(mao en sk leichtbau-vilket e en stor fördel när buren skall i vad avser huvudutrymme),saknar nackstöd bak osv osv...
Men..så har den automat,AC,elstol osv?
Vad ger ni mig för den då?
Nåja..bilen e så benorginal att man nästan får krupp.
Å..den var ärligt sagt vad Jari sagt att den skulle vara.All heder för det.
Flen/Mölndal den "långa" vägen var en nätt roundtrip på nästan 100 mil...så det känns ju i kroppen.
Mer då?
Tja..som sagt..spikat vidare lite på plenumet.
Tror jag gör så att jag de närmaste dgr byter KEjet enhet,OVP mm så bilen e körbar in å ut ur verkstan iaf.
Vi får se.Nu e den på hemmaplan,å..då känns det inte så stressat längre.