jorgen skrev:jag blir inte klok på den. den vill inte starta, det blir någon puff ibland men inget mer. jag nollade genom att ha hacket i remskivan mitt för pinnen o ha båda nockarna på 4-cylinder uppe. nu har jag provat 200 varianter känns det som men den vill inte starta den får soppa o har gnista.
Jag antar att du provat att byta plats på tändkablarna i fördelarlocket 1 och 4 och även flytta 2 och 3 så tändföljden blir rätt.?
Annars brukar det kunna bli som du beskriver.
Hoppas den startar snart.
mvh
Niclas
jorgen skrev:jag blir inte klok på den. den vill inte starta, det blir någon puff ibland men inget mer. jag nollade genom att ha hacket i remskivan mitt för pinnen o ha båda nockarna på 4-cylinder uppe. nu har jag provat 200 varianter känns det som men den vill inte starta den får soppa o har gnista.
Hum vet inte om jag fattar fel men du måste ju nolla motorn med 1:ans cylinder i topp och ventilerna stängda. Mao nockarna på 1an upp
Ta en stor fet grogg,sen börjar du om från början,men tror fan du måste byta stiften tyvärr.
Synd bara det är så trångt och komma åt dem.
Allt löser sig tillslut.
mvh Magnus
Äh inte kan du deppa ihop nu. Det är en bil med förgasare och brytasspetsar. Startar den inte så kan det inte vara så många saker som är fel
1. Kolla att motorn är nollad rätt
2. Kolla av alla tänddelar och att tändningen står rätt
3. Kolla att du har gnista på stiften som sitter i
4. kolla av att bränslepumpen går
5. Kolla om motor får bränsle
Startar den inte efter detta så har det hänt nått med motorn. Nollat motorn fel (krökta ventiler) osv.
äntligen . efter att ha tagit toppen från den svarta som jag vet är ok o monterat den o den inte startade så släckte jag för att kolla hur kraftig gnistan var så upptäcktes små gnistor mellan tändkablarna o motorn. efter byte av tändkablar så startade den direkt. imorgon blir det finjustering av tändningen + montera spakställ o kardan.