


/Lasse
J*VLAR! de va inge dåligtTommy Luhr skrev:Japp då har man fått betalt för timmarna i garaget, nästan.
Portade ju hål i avgas så den blev inte riktigt som tänkt. fick göra om kanalen för att ligga safe.
Men detta var ju en prototyp topp, men den skall ändå gå att genomföra på en riktig topp.
En sak som var skit var ju den att vi inte kunde göra några riktiga säten.
Inte ett radiesäte närvarade vid flödningen.
jag har istortsett kört till sätet med slipstiftet haha.
Körde ju sätena 45grader i tätningen och vanliga 15 grader och under ventilen vart den ju portad upp i stort sett.
Han hade dödat kompressorn Halvarsson och hans maskin var ur funktion.
Skit samma, är vi här skall det flödas tyckte jag.
Slängde upp den
och körde toppen med följande resultat:
Lyft in-ut vid 28"
2,5--90---91
5----181--170
7,5--255--215
10---306--247
12,5-337--264
15---356--283
Ganska nöjd. Går nog fila ytterligare på dom siffrorna.
Halvarssons bänk gick i botten på avgaskanalen så den sista siffran på 15mm i lyft kan nog vara högre med någon cfm.
Kommentarer?
Grattis...Tommy Luhr skrev:klart jag kan göra toppar, men denna toppen blir nog inte gratis om man skall göra en till kund. tack för kommentarerna.