Hämtade denna igår, mycket fin. Säljaren blev helt nerringd. Har spec på allt i bilen. Återkommer med info sen.
Nu ska en B23a hittas och en M45 så jag kan besikta. (reggad så med bur).
Senast redigerad av Croner den tor maj 28, 2009 4:51 pm, redigerad totalt 16 gång.
Här kommer specen.
Som sagt reggad med bur och B23 & M45 samt breeeda 940 fälgar.
Skrapad och målad under.
Bilsteindämpare runt om, hårda fjädrar (ganska höga dock).
20l tank med catchtank.
Det bästa, ny 4:56 utv & ny danadiff .
Motorfästen med valpkuddar.
Fick med sugpump och en riktig tryckpump till soppan oxå
Getrag 262 komplett med adapter, anpassad för volvos kardan och svep inskaffat. Svärmor får och hämta. Den är 25mil bort så jag hämtar den vid nästa besök i Linköping. Saknar svänghjul, tryckplatta och lamell bara. Vilken koppling ska jag ha? Blir vanliga tunna svänghjulet.
inte än men det kommer väl senare i veckan. Håller på och målar motorblocket för tillfället, sen ska jag börja lite smått med att gå igenom karossen. fått tag på en besiktningsmotor nu oxå, hämtas nog i veckan.
Har hämtat besiktningsmotorn+lådan, "råkade" få med ett till B23ET block som är utbytes från volvo i bra skick, bygger på det istället för mitt andra block. Har även fått hem min Getrag 262, nu till det roliga. Utgående axel har medbringare för volvo kardan iof inte svårt att fixa, bara att svarva av dom olika och svetsa ihop. Men ingående axel mot lamellen har volvosplines, hur dom gjort det har jag ingen aning om men det förenklar ju endel när man ska besikta, bara att riva ur motorn och sen ha besiktningsmotorn komplett med koppling monterad.
Vilken tryckplatta och lamell ska jag ha till djupa svänghjulet som orkar med effekt?
Idag ska jag, frun och barnen över till garaget och skruva några timmar. Ska se om jag får i besmotorn då.
Liten uppdatering då.
Har flyttat till hus på 180m² med garage på 80² så det har stått lite still.
Men besiktningsmotorn sitter i tillsammans med BMW-lådan. Ska fixa avgas, generatorfäste, el och soppa sen är det dax att besikta. Har även skaffat mig 2 nya glasfiberstolar oxå.