
christellracing (1898,4hk på v power)
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Det är hemligt tills det är helt färdigbromsat
Kan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!

7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag hörde slut resultatet nu men de får berätta själv.phredde skrev:Det är hemligt tills det är helt färdigbromsatKan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
turbo sarna fick jobba fullt ut iallafall och lite till

vid 1.6 bar ville de inte längre , gissa vad de vart?

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
nu har jag inte specs på turbosarna men gissar iafJens Gustavsson skrev:jag hörde slut resultatet nu men de får berätta själv.phredde skrev:Det är hemligt tills det är helt färdigbromsatKan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
turbo sarna fick jobba fullt ut iallafall och lite till![]()
vid 1.6 bar ville de inte längre , gissa vad de vart?

1617hk gissar jag på och 1877nm i vrid

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
det borde vara klart snart tycker jag:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det är klart nu allt höll ihop och alla är nöjda tror jag.
emil, predde eller cristell får berätta. jag vill inte va skvaller byttan
med förutsätningarna 99oktan v power (marginellt bättre än 98oktan i bästa fall) snäll gat kam, och 2st små 76mm turbosar så är det helt ok.
fan man kan ju nästan åka Top-doorslamer med en sån motor i ett bättre chassi
fränt att tanka vanlig mack soppa när de andrar tankar metanol, sen när de andra river motorerna mellan rundorna kan man ruppa till en mack i närheten och köpa en korv med mos och räksallad 
emil, predde eller cristell får berätta. jag vill inte va skvaller byttan

med förutsätningarna 99oktan v power (marginellt bättre än 98oktan i bästa fall) snäll gat kam, och 2st små 76mm turbosar så är det helt ok.
fan man kan ju nästan åka Top-doorslamer med en sån motor i ett bättre chassi


Senast redigerad av Jens Gustavsson den sön dec 09, 2007 8:28 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk
Blev det över 2000hk?
Blev det över 2000hk?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nu är det inte nån 4 ventils lågfricktions motor på 2.5 bars laddtryck vi pratar om utan en 9liters raggar motor med 1.6bar laddtryck, compressorn flödar mest vid 2-2.5bar offtast på sånna compresorer.Tommy Luhr skrev:2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk
Blev det över 2000hk?
sen så måste man kyla med soppan rätt mycke och fega med tändning en hel del för att det överhuvudtaget ska hålla ihop på dessa effekter och 99 oktan, det gör att effekten per luft enhet går ned.
på tex jens eklunds audi 5a så börja det gå tungt vid 950hk (76mm hx60) då är det en modärn 2.3L motor.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den sön dec 09, 2007 8:31 pm, redigerad totalt 2 gång.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
hehe, det visste ju inte jag att dom inte laddade mer. men det bör ju ligga runt 1500hk iaf.Jens Gustavsson skrev:nu är det inte nån 4 ventils lågfricktions motor på 2.5 bars laddtryck vi pratar om utan en 9liters raggar motor med 1.6bar laddtryck, compressorn flödar mest vid 2-2.5bar offtast på sånna compresorer.Tommy Luhr skrev:2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk
Blev det över 2000hk?
Men jag tror inte dom behöver det sista kg i laddtryck så länge dom inte har ett funnycar chassie:)
kan du inte viska effekten då Jens:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- turbo uffe
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 348
- Blev medlem: fre okt 28, 2005 12:30 pm
- Ort: Västerås
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
yes såg ttr jommpa hadde lagt upp siffrorna.Mattias J skrev:1890hk & över 2100Nm har jag fått höra nu

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Såhär är det:
1898,4hk vid 6.900 varv och 1.66bar laddtryck
2015Nm vid 6.600 varv samma laddtryck
Shell V-power i tanken!
1898,4hk vid 6.900 varv och 1.66bar laddtryck
2015Nm vid 6.600 varv samma laddtryck
Shell V-power i tanken!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!