christellracing (1898,4hk på v power)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

skönt att det inte var nått allvarligt med tändmissarna... inga uppdates? :D
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Det är hemligt tills det är helt färdigbromsat :) Kan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

phredde skrev:Det är hemligt tills det är helt färdigbromsat :) Kan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
jag hörde slut resultatet nu men de får berätta själv.

turbo sarna fick jobba fullt ut iallafall och lite till 8)

vid 1.6 bar ville de inte längre , gissa vad de vart? :twisted:
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Mer än tillräckligt skulle jag tro ;P
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Jens Gustavsson skrev:
phredde skrev:Det är hemligt tills det är helt färdigbromsat :) Kan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
jag hörde slut resultatet nu men de får berätta själv.

turbo sarna fick jobba fullt ut iallafall och lite till 8)

vid 1.6 bar ville de inte längre , gissa vad de vart? :twisted:
nu har jag inte specs på turbosarna men gissar iaf :)

1617hk gissar jag på och 1877nm i vrid :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

det borde vara klart snart tycker jag:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo det är klart nu allt höll ihop och alla är nöjda tror jag.

emil, predde eller cristell får berätta. jag vill inte va skvaller byttan :wink:


med förutsätningarna 99oktan v power (marginellt bättre än 98oktan i bästa fall) snäll gat kam, och 2st små 76mm turbosar så är det helt ok.

fan man kan ju nästan åka Top-doorslamer med en sån motor i ett bättre chassi :hihi: fränt att tanka vanlig mack soppa när de andrar tankar metanol, sen när de andra river motorerna mellan rundorna kan man ruppa till en mack i närheten och köpa en korv med mos och räksallad 8)
Senast redigerad av Jens Gustavsson den sön dec 09, 2007 8:28 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk

Blev det över 2000hk?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Tommy Luhr skrev:2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk

Blev det över 2000hk?
nu är det inte nån 4 ventils lågfricktions motor på 2.5 bars laddtryck vi pratar om utan en 9liters raggar motor med 1.6bar laddtryck, compressorn flödar mest vid 2-2.5bar offtast på sånna compresorer.

sen så måste man kyla med soppan rätt mycke och fega med tändning en hel del för att det överhuvudtaget ska hålla ihop på dessa effekter och 99 oktan, det gör att effekten per luft enhet går ned.


på tex jens eklunds audi 5a så börja det gå tungt vid 950hk (76mm hx60) då är det en modärn 2.3L motor.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den sön dec 09, 2007 8:31 pm, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

jag tror att jag är närma med min gissning iaf :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Jens Gustavsson skrev:
Tommy Luhr skrev:2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk

Blev det över 2000hk?
nu är det inte nån 4 ventils lågfricktions motor på 2.5 bars laddtryck vi pratar om utan en 9liters raggar motor med 1.6bar laddtryck, compressorn flödar mest vid 2-2.5bar offtast på sånna compresorer.
hehe, det visste ju inte jag att dom inte laddade mer. men det bör ju ligga runt 1500hk iaf.

Men jag tror inte dom behöver det sista kg i laddtryck så länge dom inte har ett funnycar chassie:)

kan du inte viska effekten då Jens:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
turbo uffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 348
Blev medlem: fre okt 28, 2005 12:30 pm
Ort: Västerås

Inlägg av turbo uffe »

Humpti dumti dum.... sitter här å rullar tummarna visa oss :deal:
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

1890hk & över 2100Nm har jag fått höra nu :banana:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Mattias J skrev:1890hk & över 2100Nm har jag fått höra nu :banana:
yes såg ttr jommpa hadde lagt upp siffrorna. :)
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Såhär är det:

1898,4hk vid 6.900 varv och 1.66bar laddtryck
2015Nm vid 6.600 varv samma laddtryck

Shell V-power i tanken!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Skriv svar