KnasarTurbo! B23 turbo, dubbla delorto 40

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

csbracing skrev:hur blir de om vi kopplar ihopp insugs rören för mera vacum till servo och mätare? funkar de bättre? linus e så envis å vill ha kvar sitt servo ;)
Har inte testat det , Men kan tänka mig att det lär bli bäst resultat då :thumbright: Kör på det!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
kööradike
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av kööradike »

va en sväng i garaget igår! och där hittade jag epamannen i full fart att försöka bygga nått ur sina vildaste drömmar! :D vad de är och vad det ska bli är nog fortfarande oklart för dom flesta! Is it a bird, is it a plane? noo its...
nej seröst så verkar de som att de ska funka, lite små justeringar så kan de nog bli rätt gött ös i den:D
testade att starta den, jag fick agera spännare åt kommpressor remmen, livsfarligt då de flög remmar åt alla håll! efter en stund på fullvarv å en uppbränd rem senare så konstaterade vi att den funka! :D haha!

ska göra ett nytt tappert försök på måndag med förhoppningsvis en riktig spännare å en ny rem!

Bild

Bild

//Linus
Tjörn i röva!
kööradike
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av kööradike »

Moggemx skrev:
csbracing skrev:hur blir de om vi kopplar ihopp insugs rören för mera vacum till servo och mätare? funkar de bättre? linus e så envis å vill ha kvar sitt servo ;)
Har inte testat det , Men kan tänka mig att det lär bli bäst resultat då :thumbright: Kör på det!
ja de blir nog så vi gör. hur har de gått med ditt VM i bestyckning då?
heeh ja gillar dina färger du målar allt med! kör du folkrace eller?? :P

//Linus
Tjörn i röva!
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

kööradike skrev:

//Linus
Nå hittils har jag bara fått igång den, har plockat ut munstyckena nu ska ta å löda igen dom här nån dag och börja borra :wink: Hehe , Nix kör inte folkrace, vi håller på att fixa till en isbana vi ska rejsa på i vinter bara annars så leker vi bara med bilarna 8) hehe

Btw, Satan vilken brutal 240 med V8 Kompressor :D haha vad är det för snurra i den? hehe hoppas det blir bra fart på den :thumbright: hehe
Morgan Roth Andersson
0730-624940
johanF
För mycket laddtryck

Inlägg av johanF »

Moggemx skrev:
kööradike skrev:

//Linus
Nå hittils har jag bara fått igång den, har plockat ut munstyckena nu ska ta å löda igen dom här nån dag och börja borra :wink: Hehe , Nix kör inte folkrace, vi håller på att fixa till en isbana vi ska rejsa på i vinter bara annars så leker vi bara med bilarna 8) hehe

Btw, Satan vilken brutal 240 med V8 Kompressor :D haha vad är det för snurra i den? hehe hoppas det blir bra fart på den :thumbright: hehe
hehe ja hoppas biljäveln ska gå nått cheva 350 motor me eaton m112 kompressor, aluinsug å holley650dp å headers.
fan ja vill oxå sladda isen!! men de fryser ju aldrig här nere!!
lycka till me munstyckerna du:P!
wrooommm
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

Jasså så det är en 350 :D hehe Den kommer nog bli måttligt kul på isen den dära bilen :D hehe

Ang. isen så håller vi på att spola isen nu för att få den jämn och fin tills vi ska börja köra! :wink: så snart är det rejsing här iaf :hihi:

Du måste fixa en spännrulle till remmen nu så vi får se om det blir nå åka i den :thumbright: hehe

Keep up the good work!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
kööradike
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av kööradike »

haha ser att epamannen har skrivit några rader! måste nog tyvär säga att han blir nog borta ett par dagar pga. bakfylla blandat med ångest :P

//Linus
Tjörn i röva!
kööradike
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av kööradike »

haha du snackar om is... vi har inte haft nån in att åka på på 3 år typ... bläää, de hade vart skoj som fan men de regnar bara här!! :thumbdown:

har inte fått gjort nått direkt med min motor då de har vart fullt upp hela helgen... har bara byggt reglaget till gasen! ska försöka bygga klart resten i helgen om tid och tillfälle ges.

herr epamann hade fixat spännrulle och ny rem idag, han hörde av sig mitt på dagen då jag jobbade och sa att den lät gott som fan! fick en liten glimt av ljus i min dystra tillvaro då jag visste att alla var lediga och regnet öste ner!

åkte till garaget efter jobbet för att se hur den funka, det vart intressant med lite olika resultat!
starta första gången, lite hög tomgång men låter bra, speciellt ljud med kompressor :) han ger full ett par gånger och den ryter som ett as :D
sen smäller de till och slår lite gnistor! då hade remhjulet till kompressor remmen gått i bitar!
efter lite meck är hjulet tillbaka på plats och en andra start ska göras!
går inte bättre denna gången då remmen går av... :doh:

resultaten är att remmen inte ligger helt i linje med hjulet, och att vi hade ett ladd på 0.8 vid inte så höga varv, haha de stämmer inte helt med våra beräkningar... :shock:

ska se om jag kan få upp en kort film på detta!

//Linus
Tjörn i röva!
johanF
För mycket laddtryck

Inlägg av johanF »

hehe ja de va en halvspännande uppstart :hihi: men de va bra ryt i den hahaha gnister å flygander grejjer e tufft :lol: eller :shock: ?? ja får bygga om lite å få rätt linje på allt så skad e nog fan gå sedan!
kanske slängt i den andra kamen oxå?? då blir den nog helvild hahahaha.
wrooommm
kööradike
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av kööradike »

en snabb uppstart med rembrott!

http://www.youtube.com/watch?v=SfVsJJD-Kp4
Tjörn i röva!
Turtle
Lite mer laddtryck

Inlägg av Turtle »

hehe fräckt med kompressor... jag får ta med mej jonathan nån dag och titta när ni jobbar... förresten har du löst det där med bromsservot? :D
johanF
För mycket laddtryck

Inlägg av johanF »

Turtle skrev:hehe fräckt med kompressor... jag får ta med mej jonathan nån dag och titta när ni jobbar... förresten har du löst det där med bromsservot? :D
hehe ja kompressor e tufft:P ska bara få allt å lira. nu hoppar inte remmen länger fick byggt om de idag. så nu ska ja bara slänga dit en soppa pump som häner me å koppla in regulatorn. sedan banan :twisted:

vi behåller bromsservo som du kan se på bilderna av plenumet så har vi gjort en "gropp" å bakkant så de sak få plats.
hoppas vi inte ska behöva slägga för mycket på servot :lol:
ja ni e välkommna på studiebesök någon dag!! så får ni se hur vi bygger :P
wrooommm
kööradike
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av kööradike »

har inte blivit gjort så mkt denna helgen heller!
men har fått på de andra grenröret och turbon ialf :wink:
så de är väl bara soppa och tändning kvar i stora drag. ska bygga en bänk att starta den i också! :D tyvär blev bilderna rätt suddiga...

T04
Bild

Snart klar för uppstart :D
Bild

du mogge, hur har du gjort med din tändning? kör du med en riktig turbofördelare eller har du bara ställt tändningen å låst den??

//Linus
Tjörn i röva!
Användarvisningsbild
M Bengtsson
För mycket laddtryck

Inlägg av M Bengtsson »

Vad har du för bottendel på B23an?
Volvo 142 -70 -Överladdat projekt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

kööradike skrev: du mogge, hur har du gjort med din tändning? kör du med en riktig turbofördelare eller har du bara ställt tändningen å låst den??
Jag hade en riktig turbofördelare, Men stummade den ! :wink: Jag kör med ca. 25graders tändning stummat och det verkar lira fint då!

Edit: Lr Lirade fint :D Nu är den DöD :hihi: haha
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Skriv svar