haha du snackar om is... vi har inte haft nån in att åka på på 3 år typ... bläää, de hade vart skoj som fan men de regnar bara här!!
har inte fått gjort nått direkt med min motor då de har vart fullt upp hela helgen... har bara byggt reglaget till gasen! ska försöka bygga klart resten i helgen om tid och tillfälle ges.
herr epamann hade fixat spännrulle och ny rem idag, han hörde av sig mitt på dagen då jag jobbade och sa att den lät gott som fan! fick en liten glimt av ljus i min dystra tillvaro då jag visste att alla var lediga och regnet öste ner!
åkte till garaget efter jobbet för att se hur den funka, det vart intressant med lite olika resultat!
starta första gången, lite hög tomgång men låter bra, speciellt ljud med kompressor

han ger full ett par gånger och den ryter som ett as

sen smäller de till och slår lite gnistor! då hade remhjulet till kompressor remmen gått i bitar!
efter lite meck är hjulet tillbaka på plats och en andra start ska göras!
går inte bättre denna gången då remmen går av...
resultaten är att remmen inte ligger helt i linje med hjulet, och att vi hade ett ladd på 0.8 vid inte så höga varv, haha de stämmer inte helt med våra beräkningar...
ska se om jag kan få upp en kort film på detta!
//Linus